Faptele ca faptele, dar vorbele… 7 replici la care trebuie să renunţi
Deşi vinerea este ziua în care preferăm subiectele soft, am decis să încep săptămâna cu un text legat de abilitatea de a comunica. Simplu: dacă ne dorim o carieră de succes, dacă vrem să atingem performanţa, şi mai ales dacă vrem ca ceilalţi să ne respecte ca profesionişti atunci trebuie să ştim să vorbim. Vă prezint mai jos un text publicat pe humanresourcenews.com, în cuprinsul căruia sunt identificate şapte replici de evitat la locul de muncă. Unele dintre acestea sunt tentante atunci când ne aflăm, din punct de vedere ierarhic, pe o poziţie superioară…altele se pot face auzite atunci când lucrăm în echipă…ideea este ca data viitoare să facem un efort în a le evita.
„Ceea ce spui – şi modul în care o spui – contează atât în viaţa profesională, cât şi în cea personală. Indiferent de cât de „casual” ar fi locul tău de muncă, comunicare este cea care face lucrurile să se întâmple. Poate că anumite replici pot fi acceptate acasă, dar s-ar putea ca la job să îţi construiască o imagine de incompetent sau neprofesionist. Prin urmare, iată şapte replici care trebui eliminate din discursul tău profesional (deşi nu ar fi rău să uiţi de ele şi când eşti acasă):
Nu e treaba mea…
Indiferent de cât de enervantă ar fi o cerere, s-ar putea să existe un motiv total valid pentru care colegul sau şeful tău îţi cer ajutorul. Succesul celorlalţi reprezintă un aspect esenţial pentru succesul echipei. Să transmiţi lipsa ta de interes (şi chef) reprezintă o modalitate extraordinară de a-ţi ruina cariera.
Să fiu sincer/ă…
Asta înseamnă că înainte nu erai sincer/sinceră? A prefaţa fiecare comentariu cu „să fiu sincer/ă”, act acceptabil cât de cât în comunicarea uzuală, în business înseamnă unul din două lucruri: eşti pe cale să comunici un aspect negativ sau tot ceea ce ai spus în urmă cu câteva secunde/minute a fost de fapt o minciună/ ceva lipsit de consistenţă.
El (sau ea) este un (o) neserios (neserioasă)…
Nici un alt comentariu nu se propagă mai rapid la locul de muncă decât cel care vizează alte persoane. Să spui ceva negativ despre altcineva (coleg, şef, client sau furnizor) arată o lipsă totală de neprofesionalism. Să lăsăm discuţiile de curtea şcolii în curtea şcolii…
Citeşte articolul integral pe hrmanageronline.ro.