Maşinile hibride, soluţia „verde” de deplasare
Primul hibrid din lume produs în serie, începând din anul 1997, a fost Prius, prezent şi în România de mulţi ani. Însă Toyota a început să popularizeze această tehnologie odată cu lansarea celor două hibride-surori ale modelelor convenţionale: Yaris şi Auris. Sunt doi ani de când Yaris Hybrid şi Auris Hybrid cuceresc din ce în ce mai mulţi clienţi în România.
Deşi economia nu a trecut prin cea mai bună perioadă a ei, iar veniturile managerilor s-au subţiat pe alocuri, interesul pentru hibride a crescut, deoarece hibridele sunt maşinile ce răspund cel mai bine criteriului „eficienţă”, ce stă la baza alegerii consumatorilor. „Fie că le privim prin prisma consumului, costurilor de proprietate sau a emisiilor, hibridele Toyota au devenit o opţiune serioasă. Probabil că se aplică aici proverbul «suntem prea săraci să ne luăm un lucru prost»”, spune Irina Izota, Senior Brand Manager Toyota România.
Hibridele consumă puţină benzină, poluează mult mai puţin decât modelele convenţionale, iar în ceea ce priveşte poluarea fonică, sunt atât de discrete şi silenţioase, încât nici nu li se aude motorul atunci când se deplasează în modul electric.
Hibridele s-au vândut în lume în peste 6 milioane de unităţi, iar succesul lor din ultimii ani este real. În Europa, acestea devin produse de masă, multe ţări stimulează achiziţia lor. Şi în România sunt din ce în ce mai mulţi clienţi de hibride, iar românii se arată foarte deschişi către această tehnologie, atât timp cât se traduce în beneficii imediate pentru ei. „Suntem încă destul de puţini cei care ne gândim la planeta pe care o vom lăsa copiilor noştri, dar clienţii de hibride sunt şi din această categorie, mai ales că alegerea lor nu presupune niciun compromis când vine vorba de plăcerea condusului”, mai spune Irina Izota.
De altfel, dacă privim succesul fulminant al telefoanelor inteligente, e cert că va sosi cât de curând şi în ţara noastră vremea maşinilor inteligente. Oamenii adoptă rapid tehnologiile care le fac viaţa mai uşoară, iar maşinile au devenit deja un membru important în vieţile noastre şi ale familiilor noastre.
„Hibridele sunt indiscutabil maşini «verzi», iar Toyota este, conform clasamentului Interbrand, «cel mai verde brand», nu doar auto, ci din toate industriile”, spune Irina Izota, Senior Brand Manager Toyota România
Yaris Hybrid este primul autoturism cu transmisie integral hibridă din clasă și “premiantul” clasei mașinilor mici, prin nivelul emisiilor de CO2 de numai 79g/km și consumul redus – de doar 3,1 l/ 100 km în ciclul urban.
Auris Hybrid Touring Sports este cel mai nou membru al familiei Toyota Hybrid , disponibil în România din septembrie 2013. Are cele mai scăzute emisii de CO2 din segment, de numai 92 g/km.
Auris Hybrid se poate lăuda cu cele mai scăzute emisii de CO2 din segment, de numai 87 g/km. Împreună cu Yaris Hybrid, face ca gama hibrid de la Toyota să fie accesibilă unui public tot mai larg.
Prius, primul hibrid din lume produs în serie – lansat în 1997 – și cel mai popular model hibrid din industria auto. Prius este deja unul dintre cele mai bine vândute autoturisme la nivel mondial. Este lider în clasă la economia de combustibil.
AVANTAJELE Sistemului Hibrid
1. ECONOMIE DE CARBURANT
Vehiculele hibrid sunt aproximativ de două ori mai eficiente sub aspectul consumului decât vehiculele convenționale cu performanțe dinamice comparabile.
2. NIVEL SCĂZUT AL EMISIILOR
Vehiculele hibrid emit cu până la 40% mai puțin CO2 decât cele echipate cu motoare benzină. La deplasarea în modul integral electric, nivelul emisiilor este zero.
3. ACCELERARE FLUIDĂ
Sistemul HSD oferă performanțe dinamice proprii numai sistemelor hibride integral. HSD asigură o accelerare puternică, precum și o deplasare lină la orice viteză.
4. NIVEL REDUS AL ZGOMOTULUI
Silențiozitatea aproape totală în modul integral electric este o trăsătură distinctă pentru mașinile hibride.
Articol preluat din Revista Cariere de aprilie. Pentru detalii legate de abonare, click aici