Pur şi simplu, spune „NU”
Indiferent care ar fi cazul, departamentul de training poate fi uşor expus unui volum covârşitor de cereri de training. Acum, că lumea vine şi cere nu ar fi o problemă, dar că spunem „da” la fiecare solicitare…Corect, nu avem bugete, deci nu ne punem probleme că spunem de prea multe ori „da”. Dar vă întreb: dacă aţi avea bugete, aţi mai spune „nu”?
Iată un text publicat pe fistfuloftalent.com, care tratează tocmai această dilemă: „da sau nu?!”
Profesionişti în training, este timpul să acceptaţi realitatea! Nu toate problemele pot fi rezolvate prin training. Asta înseamnă că nu trebuie să spuneţi „da” la toate cererile de training care apar la voi pe birou. Rolul nostru nu este să implementăm cât mai multe cereri pentru a arăta că suntem o organizaţie orientată spre training şi dezvoltare. Departamentele de training există pentru a se asigura că angajaţii au abilităţile şi compentenţele necesare pentru a-şi îndeplini cu succes sarcinile, având grijă totodată să susţină strategia generală a organizaţiei. În medie, 50% din solicitările de training nu au legătură cu trainingul, prin urmare de ce spune „da”?
Cred că ştiu răspunsul. Dacă nu spun „da” tuturor propunerilor ce vin din partea celorlalţi copii din cartier…ei nu mă vor mai chema la fotbal. Sau chiar mai rău, voi fi singurul care va rămâne fără echipă. În termeni de business – ne-am convins pe noi înşine că dacă nu ne asumăm cât mai multe proiecte pe training atunci vom deveni inutili, vom pierde bugete şi în final vom fi nevoiţi să reducem dimensiunea departamentului. Dar nu cumva job-ul nostru presupune tocmai eliminarea cererilor nefondate? A încerca să rezolvi prin training o problemă non-training nu înseamnă decât să risipeşti resurse şi să creezi frustrare. Poţi să iniţiezi cât mai multe ore de curs, să programezi cât mai multe sesiuni de coaching, dar problema nu se va rezolva.
Am crescut în mediul vânzărilor înainte să mă dedic trainingului aşa că voi apela, ca exemplu, la un reprezentant de vânzări care nu performează. Dacă acel reprezentant nu reuşeşte să îşi îndeplinească targetul, managerul poate trage concluzia că este vorba despre o cunoaştere superficială a produsului. Şi atunci, managerul sună la departamentul de training pentru ajutor, solicitând un curs pe produsul respectiv, cei de la training spun „da, desigur” şi se ajunge la coaching intens. Cu toate astea, după o lună, două de zile acel reprezentant de vânzări tot nu reuşeşte să îşi atingă targetul. Ce s-a întâmplat? Cauza neperformanţei nu are legătură cu produsul. Poate avea legătură cu motivaţia, cu leadership-ul…
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro.