Șasiul afacerii – formula de succes pentru afacerea ta!
Fiecare afacere e unică. Însă structura pe care este construită e comună. Așa cum Beetle-ul din ’56 a fost construit pe același șasiu pe care a fost construit Porche-ul din ’55. Cum construiești pe șasiu depinde de tine – dacă vrei o buburuză de afacere sau un Porche.
Câți clienți ai?
Printre primele lucruri pe care trebuie să le știe un antreprenor este cum să își calculeze șasiul afacerii. Din păcate, am cunoscut oameni ce făceau afaceri de zeci de ani de zile și care ridicau din sprânceană când auzeau despre șasiul afacerii.
De fapt, este vorba despre o ecuație simplă, dar cu ajutorul căreia îți poți duce afacerea la următorul nivel. Hai să îți spun mai multe!
Citește și Să discutăm puțin despre vreme
Primul pas pe care trebuie să îl faci este să vezi numărul de potențiali clienți. De exemplu, dacă ai un magazine online, identifică numărul vizitatorilor unici. Acela e numărul potențialilor tăi clienți.
După, trebuie să înmulțești numărul acestora cu procentul de conversie (adică procentul de transformare a potențialilor clienți în clienți reali). De pildă, dacă din 100.000 de contacte, 10.000 devin clienții tăi, ai un procent de conversie de 10%. Prin înmulțirea numărului de date cu procentul de conversie va rezulta numărul clienților tăi.
Marea revelație
Partea frumoasă abia începe. Numărul clienților se înmulțește cu numărul mediu de tranzacții și cu valoarea medie a tranzacțiilor.
Pe românește: clienții cumpără cu o anumită frecvență. Să zicem că ai 10.000 de clienți care cumpără de la tine, în medie, de 2 ori, în valoare de 100 euro. Deci, dacă ai 10.000 clienți x 2 x 100 euro = 2.000.000 euro cifra de afaceri).
Ce faci mai departe?
Cifra de afaceri e importantă, dar cu siguranță te interesează mai mult profitul firmei tale. Așa că te invit să mergi mai departe cu calculele. Înmulțește cifra de afaceri cu marja de profit. Marja de profit este procentul care îți arată efectiv cu cât rămâi din totalul cifrei de afaceri. Continuăm cu exemplul afacerii noastre fictive. Dacă ai o cifră de afaceri de 2.000 .000 euro și o marjă de profit de 10%, profitul firmei tale este de 200.000 euro.
Dacă ai o gândire exactă, iată și calculul fără poveste:
Numărul de potențiali clienți (contacte) 100.000
x x
procentul de conversie 10%
= =
numărul de clienți 10.000
X x
numărul mediu de tranzacții 2
x x
valoarea medie/tranzacție 100 euro
= =
cifra de afaceri 2.000.000 euro
x x
marja de profit 10%
= =
PROFIT 200.000 euro
Vestea bună
Citește și Adevărații oameni de afaceri sunt campioni la greșeli
Lorand Soares Szasz este unul dintre cei mai apreciaţi traineri, speakeri şi antreprenori români la ora actuală. A fost desemnat de 2 ori consecutiv cel mai bun speaker din România la Business Days, este autorul a 2 cărţi despre afaceri, sute de seminarii şi cursuri despre afaceri şi vânzări în fiecare lună în întreaga ţară.
Este fondatorul a 3 companii de profil: Coaching4you – unde a pregătit zeci de mii de proprietari de afaceri prin cursuri şi programe de coaching personalizate, Business Mastery – program prin care a ajutat peste 1000 de afaceri din România să obţină creşteri masive şi să treacă la următorul nivel şi Bizz.Club – francize de cluburi de networking antreprenorial.