Spargeti rutina cu incentive travel
Programele de motivare prin calatorii sunt o solutie "atestata" oficial. Cercetarile de piata au demonstrat o dinamica pozitiva a rezultatelor financiare ale companiilor care au apelat la calatorii ca modalitate de stimulare. Practic, majoritatea companiilor care au testat acest sistem au raportat cresteri de pana la 25% a profiturilor, ca urmare a atragerii clientilor noi si fidelizarea celor existenti prin oferirea de vacante.
Vacantele de tip incentive pot fi variante ieftine de calatorie, pe care companiile si le pot permite fara mari eforturi. Cea mai buna alegere este sa programati aceasta experienta chiar cu sase luni inainte: "Pentru 40 de persoane, in lunile aprilie-mai, o calatorie in Malta de patru zile, cu masa, cazare, bilete de avion incluse, ar costa in jur 7-800 de euro/persoana", explica Ruxandra Ionita Business Development Manager la GoTravel. Este o modalitate de stimulare a vanzarilor prin costuri reduse pentru companie, care pune la dispozitia clientilor/angajatilor experiente deosebite. Acestea duc, in final, la fidelizarea lor. "In loc sa platesti sute de mii de euro pe o campanie de publicitate, iti motivezi angajatii astfel incat sa dea tot ce e mai bun din ei. Sau ii recompensezi pe clienti", completeaza specialistul.
De exemplu, daca aveti o companie din domeniul alimentar, puteti alege o excursie care sa cuprinda lectii de gatit in Toscana sau la Hotelul Ritz din Paris. Daca lucrati in domeniul auto, puteti sa va ganditi la cursurile de condus de la Monte Carlo. La polul opus luciditatii la volan, se afla Praga, care-i asteapta pe producatorii de bere la o sesiune de degustare. Degustarile de vin se fac in Franta, iar cum ia nastere un trabuc puteti vedea in Cuba. In Malta, Go Travel are pregatit un program mai special. Scopul acestei experiente, care are loc in zona Landrijiet din Malta, este de a gasi zona "Safe Area". La un teambuilding de acest gen, grupurile participante sunt puse la incercare cu ajutorul unui coordonator, care le va antrena simturile practice si de orientare. Pe masura ce echipele descopera noi indicii cu privire la urmatoarele locatii care-i vor duce catre salvare, ele trebuie sa faca fata unor provocari, cum ar fi: aprinderea unui foc fara chibrituri sau brichete, construirea unui adapost cu minimum de materiale puse la dispozitie sau conceperea unei barci care sa-i apropie de libertate. "Ce experienta poate fi mai potrivita pentru un teambuilding decat izolarea echipelor pe o plaja pustie si supravietuirea in situatia data cu resurse minime, exact ca in bine cunoscutul serial de televiziune Survivor ?!", intreaba retoric Ruxandra Ionita. In urma unei experiente precum cea descrisa mai sus, va puteti cunoaste mai bine angajatul si calitatile sale. Sau ii puteti oferi o recompensa pentru provocarea la care l-ati supus cand ati stabilit un target inalt.
Pentru ca doar prin respectarea relatiei cu angajatii si clientii dv. puteti face fata concurentei.