Trenduri de business în 2025: Rolul major al inteligenței artificiale
Anul care tocmai a început se anunță unul intens pentru mediul de afaceri, cu tendințe majore care vor schimba modul în care companiile operează. Unul dintre cele mai importante trenduri este adoptarea inteligenței artificiale generative.
Aceste tehnologii permit crearea de conținut personalizat, optimizarea proceselor și automatizarea sarcinilor repetitive. De exemplu, companiile din e-commerce pot utiliza AI generativ pentru a crea descrieri de produse atrăgătoare și relevante. Potrivit unui raport McKinsey, aceste tehnologii nu doar că reduc costurile operaționale, dar permit și personalizarea serviciilor și îmbunătățirea relației cu clienții.
Sustenabilitatea și economiile circulare sunt și ele în centrul atenției. Multe studii indică faptul că implementarea unor practici eco-friendly îmbunătățește reputația brandurilor în fața consumatorilor generației Z, alături de contribuția la protejarea mediului.
Hyperautomatizarea își face și ea loc în tendințele noului an. Este strâns legată de automatizarea inteligentă, adică procesul tehnic de combinare a robotizării cu inteligența artificială și cu machine learning, pentru a se imita interacțiunile umane și automatiza procesele complexe, potrivit oracle.com. Specialiștii spun că hiperautomatizarea va ajuta companiile să își valorifice datele încât să automatizeze diverse procese de afaceri și IT.
Este din ce în ce mai limpede, așadar, că întreprinderile inteligente, care integrează datele în luarea deciziilor, se pot adapta rapid schimbărilor de piață și pot crea soluții personalizate pentru clienți.
Expansiunea internațională și parteneriatele globale rămân, totodată, relevante. Studiile BCG arată că accesarea piețelor emergente va fi esențială pentru creșterea companiilor care doresc să rămână competitive.
Foto: ID 339433242 | Business © Techa Tungateja | Dreamstime.com