„Viața profesională” și „viața personală” nu sunt două vieți pe care le trăim în paralel. Poate time managementul să ajute?
Ca CEO, e adevărat că responsabilitățile de la locul de muncă sunt mari și acest lucru face ca time managementul să fie o adevărată provocare, de cele mai multe ori. Dar când vrei să fii implicat şi eficient, echilibrul este secretul.
Noi definim timpul
În realitate, timpul nu e format din orele de câte 60 de minute fiecare sau de săptămânile cu câte 7 zile și uneori, acesta e motivul pentru care nu reușim să fim eficienți având în minte doar un anumit interval de timp. Timpul pe care îl percepem cu adevărat și, deci, acela care contează, e format din momentele în care facem acțiuni concrete, în care ne gândim la lucruri și în care discutăm cu alte persoane. Atunci când ne analizăm ziua din acest punct de vedere, este mult mai ușor să ne prioritizăm task-urile și să realizăm cum anume „pierdem” timpul: avem tendința să ne gândim prea mult la anumite lucruri în detrimentul acțiunilor care ne-ar aduce mai aproape de un rezultat? Rămânem prea mult în conversații doar de complezență? Ne întrerupem acțiunile pentru conversații doar pentru că ne e greu să le spunem oamenilor că nu putem vorbi atunci?
Viața este una singură
„Viața profesională” și „viața personală” nu sunt două vieți pe care le trăim în paralel. Avem o singură viață, împărțită în acțiuni, gânduri și conversații, pe care trebuie permanent să le prioritizăm. Într-adevăr, nu e mereu ușor să faci alegeri, însă această divizare nu face decât să creeze frustrări și să ne aducă în prim plan ideea că permanent trebuie să renunțăm la ceva.
CITEȘTE ȘI: Generaţia Millennials preferă programul flexibil şi evoluţia profesională rapidă
De fapt, atunci când facem o alegere, indiferent de ce natură este, o facem în primul rând pentru noi. Sunt activități care țin de sfera privată care nu ne fac atât de multă plăcere, așa cum sunt și activități profesionale cu care ne simțim foarte bine, la care suntem foarte buni și care ne aduc satisfacții. Așa că singurul lucru pe care îl putem face este să încercăm să menținem un echilibru între ceea ce „trebuie făcut” și ceea ce ne face plăcere. În acest fel, devenim mai eficienți și ne bucurăm mai mult.
Time management înseamnă timp petrecut conștient
Din punctul meu de vedere, este esenţial să ştim, măcar în linii mari, cum ne va arăta ziua: şedinţe, discuţii, rapoarte, analize. Astfel, putem decide ce este cel mai important de rezolvat, ce ar fi bine să fie rezolvat și ce mai poate aștepta. Este cea mai la îndemână și utilizată unealtă de time management, clasica listă de sarcini, pe care avem plăcerea să le tăiem, unul câte unul, imediat după ce îl îndeplinim.
Dincolo de aceasta, gestionarea eficientă a timpului înseamnă conștientizarea acțiunilor noastre. Indiferent de ce avem de făcut, este extrem de util să ne gândim la avantajele pe care ni le aduce activitatea respectivă, chiar dacă nu ne face plăcere.
CITEȘTE ȘI: Să fii naiv uneori te ajută să faci lucruri mari
Integrarea este cheia
Timpul petrecut cu familia și prietenii este esențial pentru echilibrul nostru, la fel cum este și timpul petrecut făcând sport, citind, cântând la un instrument, pictând sau făcând orice altceva ne relaxează. Şi chiar dacă nimănui nu îi place să îşi piardă timpul cu chestiuni administrative, trebuie şi să ducem gunoiul, să plătim facturile și să reparăm mașina. Iar când vine vorba despre locul de muncă, toţi simţim nevoia să vedem roadele timpului alocat unui proiect, unei şedinţe, unui task. Dar cum menținem până la urmă un echilibru?
CITEȘTE ȘI: Studiu: dezvoltarea profesională și cariera au devenit preocupări majore pentru angajatorii români
Răspunsul nu e general valabil și, în mod evident, depinde de filtrul propriu. Pentru mine, însă, e important să am constant o analiză a ceea ce am făcut zi de zi. Dacă azi am petrecut mai mult timp la birou, în ședințe și întâlniri, în detrimentul unei partide de baschet cu prietenii, mâine fac o prioritate din a lua prânzul cu ei, iar dacă azi am lăsat responsabilitățile de la job la o parte pentru un eveniment important din familie, știu că trebuie să-mi rezerv o jumătate de oră în plus pentru a delega taskurile mele și a mă asigura că las totul pe mâini bune.
O bună integrare a activităților diverse este cu siguranță cheia pentru echilibrul pe care ni-l dorim. Nu e neapărat simplu, dar implicarea și conștientizarea permanentă ne ajută să rămânem conectați și să nu ne neglijăm nici pe noi, nici pe oamenii importanți din viața noastră.
în grupul britanic International Personal Finance (IPF), din care face parte şi compania din România.
Şi-a început cariera imediat după absolvirea studiilor universitare la College of Dunaújváros, Technical Management, în Ungaria, şi are un MBA la Universitatea Corvinus din Budapesta.
S-a alăturat echipei Provident Ungaria, în poziţia de development manager şi de atunci a evoluat constant în cadrul companiei, ocupând diferite funcţii de management în departamentele de vânzări, operaţiuni sau business development, din cadrul filialei din Ungaria a Grupului.
Din august 2014, Viktor Boczán a preluat conducerea Provident Financial Romania şi conduce acum o echipă de peste 3000 de oameni.
CITEȘTE ȘI: Cum îţi dai seama că trebuie să-ţi schimbi urgent jobul: Sfatul celui care a lăsat o bancă pentru Google