Momentul adevărului: 42% dintre manageri recunosc că au pierdut în afaceri pentru că au fost lenţi în luarea deciziilor
Managerii admit că au luat decizii strategice pornind de la informații eronate (80%) iar mai puţin de jumătate dintre cei chestionaţi (42%) recunosc că organizația pe care o conduc a pierdut un avantaj competitiv pentru că au fost lenţi în luarea deciziilor. În mod surprinzător, doar 28% dintre respondenți sunt de părere că organizația este capabilă să le asigure liderilor cu experienţă oportunitatea de a învăța din rezultatele deciziilor luate.
Potrivit studiului principalele cauze ale deciziilor de slabă calitate sunt:
Supraîncărcarea informațională
- 36% dintre respondenți afirmă că organizația lor nu face față surplusului informațional;
- 32% afirmă că big data a înrăutățit situația;
- Doar 37% consideră că big data le-a fost utilă.
În rândul celor mai performante organizații, 86% dintre respondenți evaluează deja informația managerială de care au nevoie pentru a se concentra pe modalități de creștere a valorii modelului de afaceri.
Birocrația
(29%) au indicat că problemele de coordonare cauzate de birocrație sunt cel mai mare obstacol în calea eficientizării procesului decizional.
Încredere și colaborare
- 43% dintre participanții la studiu afirmă că nivelul de încredere între executivii din cadrul organizației lor necesită îmbunătățiri;
- 57% au fost de părere că o colaborare mai activă este necesară pentru îmbunătățirea procesului decizional;
- 65% au afirmat că este nevoie de o creștere a nivelului de încredere între lideri și angajați, per ansamblu.
Structura stimulentelor
- 61% dintre lideri admit că structura stimulentelor oferite de organizația lor nu încurajează luarea deciziilor corecte pentru obținerea de valoare pe termen scurt, mediu și lung.
“În era big data percepția comună pare să fie «mai mult este mai bine». Studiul nostru arată, însă, că big data devine o povară pentru cei responsabili de procesul decizional, în multe organizaţii, întrucât nu sunt capabili să extragă și să analizeze informații relevante” a afirmat Barry Melancon, CPA, CGMA, Președinte și CEO AICP.
Raportul “Joining the dots: decision making for a new era” s-a adresat top managerilor din organizații mari din 16 țări.