Fondatorul Kruger & Matz: Brandul, unealta prin care hrăneşti falsa fericire
„Dacă vrei să foloseşti tehnologia, va trebui să plăteşti o anumită sumă. Oricât de mare ţi s-ar părea, este nimic în comparaţie cu ce plăteşti pentru Samsung sau Apple. Dar chiar și producerea acestor smartphone-uri costă undeva sub 200 de dolari, ei au adaosuri foarte mari”, subliniază Leszek.
Şi Kruger& Matz folosește cam aceleaşi componente ca şi marii producători. În cazul lor,Qualcomm este furnizorul principal, dar au şi componente de la LG. Şi, din ceea ce obţin, încearcă să facă un produs cât mai bun.
„Evident, am dori să folosim şi noi ultimele modele de Snapdragon, dar cei de la Qualcomm nu ne permit pentru că spun că acelea sunt numai pentru cei mai buni. Aşa că aşteptăm”, a adăugat Michal Leszek.
Aşa se face ca, în componența telefoanelor de vârf pe care le scot pe piață, compania foloseşte un procesor Qualcomm Snapdragon 400. Iar explicaţia pentru produsul ieftin pe care-l au este că Kruger& Matz are adaosuri mai mici şi canale de distribuţie mai ieftine. „La noi nu este vorba despre adaosuri de 200%, ci de doar 15%. Nu voi convinge pe nimeni să folosească produsele mele, voi lăsa produsele să convingă clienţii”, afirmă fondatorul brandului.
Trăieşte-ţi pasiunile, nu da banii pe nimicuri!
Însistă pe faptul că toţi clienţii trebuie să încerce produsul şi să se convingă. „După ce vor încerca produsele noastre, vor ajunge să se întrebe de ce plătesc 3.000 de lei pe un Samsung, când pot avea aceeaşi tehnologie înaltă pentru 900 de lei la Kruger& Matz”, dă asigurări Michal. Diferenţa este atât de mare, că se pot face o multitudine de lucruri cu banii aceia, de la plecatul într-o excursie, până la trăitul pasiunilor pe care le are fiecare.
Telefonul nu este, în accepţiunea lui Leszek, un lucru foarte important pe care să îţi consumi puţinele resurse financiare pe care le ai. „Deşi nici 900 de lei nu este puţin, mai ales că poţi cumpăra un smartphone cu 300 de lei, dar care, probabil, nu este chiar atât de smart”, afirmă el.
Ştie că nu reprezintă un brand cu cele mai ieftine telefoane, dar nici nu îşi face probleme din cauza acestui lucru. „Noi nu suntem vârf de tehnologie, noi suntem cei care vin din planul doi, iar pentru acest lucru trebuie să aşteptăm tehnologia să ajungă şi la noi. NU voi construi un brand folosind cele mai ieftine piese din piaţă”, spune fondatorul.
Explicaţia este simplă: unde este ieftin, nu este calitate, şi dacă produsele se distrug, atunci si brandul va „crăpa”. Merge pe principiul că mai bine să construiască un dispozitiv nici vârf de tehnologie, dar nici ultimul din „turma inovaţiei”, ci unul cu care să fii fericit.
Bătălia filosofiilor
„Dacă nu îţi place produsul meu, atunci mergi şi cumpără unul Apple. Dar cred că iPhone 6 este un produs cu un design dramatic. Nu acelaşi lucru se poate spune despre iPhone 4. Sunt conştient că nu am cel mai bun produs, poate ca Samsung îl are, sau poate că este HTC Onee”, atrage atenția Michal.
Dacă ne uităm la raportul calitate-preţ, atunci el ţine să spună că oferă cel mai bun produs. Face 99% dintre lucrurile pe care le face orice alt telefon considerat de top. „Poate că, faţă de un Samsung, am o rezoluţie mai mică la ecran, dar asta este singura diferenţă tehnologică. Chiar și așa, asta nu justifică diferenţa de preţ de 2.000 de lei”, crede oficialul Kruger& Matz.
Citeşte şi: Munca de sărbători: durerea care aduce satisfacţii
Psihologia este unul dintre domeniile pe care le studiază intens şi crede că are o explicaţie şi pentru faptul că multă lume se înghesuie să cumpere iPhone, chiar dacă este foarte scump.„Dacă, până acum, Apple provoca starea de status quo prin marketingul pe care l-a făcut, acum a ajuns să fie produsul principal, adică nu se mai impune acea filosofie de «gândeşte diferit». Dacă, până acum, oamenii să băteau pe produsele Apple pentru că erau ceva diferit, acum acestea au ajuns să fie ceva obişnuit”, consideră Michal .
„Revenind la discuţia anterioară, iPhone 6 chiar nu este cel mai bun telefon, are multe fisuri tehnologice. Dar cumpărarea unui astfel de produs ţine de ego. Este o prostie să crezi că dacă ai un iPhone sau un Porsche eşti o persoană mai bună.Te înşeli. Dacă îţi place Porsche pentru că îţi place, ok, dar dacă îl cumperi să demonstrezi ceva, atunci mai bine ai da banii pe terapie, pentru că ai nevoie. Şi e şi mai ieftin”, spune managerul.
Puterea unui brand
Fondatorul Kruger& Matz povesteşte că, într-o discuţie cu un competitor direct din Polonia, acesta i-a vorbit despre o asistentă care a strâns bani, timp de şase luni, pentru a-şi cumpăra un telefon pe care nici măcar nu-l atinsese. „Ne întrebam amândoi de ce nu ai strange bani să pleci într-o excursie şi vrei neapărat să cumperi o bucată de tehnologie. De ce faci asta, când nici nu ai un salariu care să justifice aşa-zisa nevoie a unui astfel de telefon? Aceasta este puterea brandului”, justifică el.
Iar Steve Jobs a înţeles această putere şi îţi modifică perspectivele asupra tehnologiei.
Nu trebuie să fim legaţi de tehnologie și din acest motiv, nu trebui să cheltuim prea mulţi bani pe ea. Tot din acest motiv, Jobs nu îşi lăsa copiii să se joace prea mult pe iPad. Întotdeauna spunea că aceştia trebuie să se joace în natură, nu să se întreţină cu ajutorul tehnologiei.
Pasiunea doboară graniţe
„În muncă, este exact ca într-o căsnicie.Dacă îţi urăşti nevasta că este urâtă, o să îţi urăşti şi copilul. De asta trebuie pasiune, pentru că acolo unde faci un lucru cu placere, nu va mai fi vorba de muncă”, crede Leszek. Deci, în loc de 8 ore de muncă, vei avea 8 ore de creativitate. Iar dimineaţa nu te vei mai trezi cu o faţă amară şi o minte plină de gânduri ciudate, ci te vei întreba câte lucruri minunate vei apuca să faci în ziua respectivă.
Filosofia Kruger& Matz
„Ai o pasiune? Nu îţi bate joc de ea. Nu îţi pierde visurile”, aceasta este una din filosofiile pe care se bazează compania Kruger& Matz. „Acestea sunt motivele tale de bucurie, de împlinire, şi nu se pot cumpăra. iPhone şi Porsche 911 nu îţi vor oferi sentimentul de îndeplinire. Credeţi-mă, am încercat!”, spune el.