Oamenii pasionați din spatele unei industrii delicioase. Chocolissimo România, un business cu aromă de succes
Ciocolata ocupă un loc unic în relațiile interumane. Simbolizează dragostea, afecțiunea și confortul. Joacă un rol important în conexiunile pe care le realizăm, atât la locul de muncă, cât și în viața privată.
O ciocolată gustoasă, cu poveste, dăruită din suflet unei persoane dragi, devine memorabilă. Iar experiența este identică, cu impact mare la nivel de business și retenție a angajaților, atunci când cel care dăruiește ciocolata este o companie. Nu întâmplător tot mai multe firme includ abonamentele și evenimentele cu ciocolată (choco-bufetele) în strategiile lor de motivare a echipelor.
În ultimii ani, pe piața din România a furnizării de cadouri și organizării de evenimente corporate s-a remarcat Chocolissimo, un brand internațional de ciocolată premium, în spatele căruia stau oameni: o echipă tânără, dinamică și extrem de creativă.
Aura Oprea este cea care a adus Chocolissimo în România, acum 10 ani.
S-a aventurat într-un domeniu complet nou și a reușit performața de a crea un brand de încredere, cu valori și principii bine definite.
Chocolissomo România înseamnă 5 departamente, 7 oameni dedicați unei misiuni dulci și o lecție simplă de leadership, bazată pe comunicarea deschisă și transparență.
Omul bun la toate
Cristian Tîrloi s-a alăturat echipei Chocolissimo în 2016 și a preluat coordonarea departamentului logistic și de dezvoltare. Cristian a intrat în acest domeniu după 13 ani de activitate în IT, pe segmentul de hardware și software, fiind martor direct la procesul de digitalizare a României. Practic, a schimbat domeniul la 360 de grade.
“Când am auzit de domeniul ciocolatei, știam doar că îmi place să o mănânc, indiferent că este albă, neagră sau cu lapte și că are diferite forme. Am acceptat provocarea și am început să învăț lucruri noi într-un domeniu complet necunoscut. Și, acum, opt ani mai târziu, mă declar iremediabil îndrăgostit de industria ciocolatei.” a declarat Cristian Tîrloi.
El lucrează cu furnizorii de materiale care provin din mai multe țări, trebuie să țină evidența transporturilor, iar activitatea lui este dificilă mai ales în momentele în care apar greve la nivel european, restricții de circulație sau majorările de taxe la combustibil. A reușit să eficientizeze procesul de transport, prin centralizarea acestuia și reducerea numărului de trasportatori la doi. Aceasta centralizare a dus la o predictibilitate a costurilor, dar și la o stabilitate în ceea ce privește timpii de tranzit și de livrare. A fost redus timpul de livrare în Europa de la 4-5 zile la doar 2 zile, ceea ce înseamnă un progres și un avantaj pentru o unitate de producție. Astfel, Chocolissimo reușește să se aprovizioneze, să producă și să livreze comenzile mari în decurs de 5-7 zile.
Omul cu producția
Activitatea departamentului de producție al Chocolissimo este coordonată de Bogdan Luciu încă din 2019, de când compania ambalează local, exclusiv pentru clienții B2B, o serie de produse din care fac parte și bine cunoscutele telegrame din ciocolată.
Principala provocare pe care o întâmpină permanent Bogdan și cei din echipa coordonată de el este termenul de producție pentru fiecare comandă, care trebuie să fie, de cele mai multe ori, extrem de scurt.
“Poate unii s-ar speria de termenele limită, însă nouă ne plac acele perioade aglomerate în care satisfacția cea mai mare vine atunci când finalizăm un proiect dificil, într-un timp scurt, ca apoi să ajungă în posesia clientului, iar el să se întoarcă la noi cu un feedback pozitiv”, a declarat Bogdan Luciu.
Prima impresie trebuie să fie memorabilă
Alina Luciu este responsabilă cu empatia în echipa Chocolissimo România. Ea coordonează, din 2017, departamentul de Achiziții și Relații cu clienții. Pentru că fiecare client este diferit și are nevoi diferite, Alina are multă răbdare, este diplomată și creativă. Iar fiecare zi la Chocolissimo este cel puțin memorabilă.
“Un moment care îmi va rămâne în minte mult timp este povestea unei telegrame. Un tânăr care își dorea o cerere în căsătorie diferită. Avea deja plănuită vacanța în cuplu, dar le lipsea elementul wow. Clientul ne-a contactat, ne-a întrebat dacă este posibil să realizăm într-un timp atât de scurt cererea în căsătorie, cu ajutorul literelor din ciocolată belgiană, iar noi am spus DA.”, ne-a povestit Alina Luciu.
Responsabili cu „DA, se poate la timp”
Un rol important în dezvoltarea Chocolissimo România îl are departamentul de vânzări corporate, de care sunt responsabile Laura Cotuna și Florentina Durucu.
Laura se ocupă cu fidelizarea clienților corporate activi, menține relațiile cu ei și îi îndrumă în alegerea celor mai potrivite cadouri dulci și personalizate pentru diferite ocazii din cadrul companiilor.
“Satisfacția este imensă atunci când clienții noștri revin cu feedback-uri pozitive, în urma comenzilor plasate, și mă bucur enorm când evenimentul organizat sau produsele noastre aduc un plus de valoare companiilor.”, a declarat Laura Cotuna.
Florentina Durucu s-a alăturat de curând echipei Chocolissimo și se ocupă cu dezvoltarea portofoliului de clienți corporate. Din prima zi, a simțit că aici este locul în care trebuie să fie.
“Modul frumos în care Aura vorbea despre echipa ei și energia pozitivă pe care mi-a transmis-o la interviu, m-au convins să aleg Chocolissimo. Și a fost una dintre cele mai bune decizii pe care le-am luat. E fascinantă industria ciocolatei, mai ales atunci când ai alături o echipă minunată.”,
ne-a împărtășit Florentina.
Plusul de prospețime și creativitate al echipei Chocolissimo vine de la marketing
Denisa Zamfir este cea care scrie poveștile frumoase despre Chocolissimo. Nu are un condei fermecat, însă creionează imagini cu produsele delicioase folosind cuvintele potrivite.
“Nu ai cum să vinzi cea mai fină ciocolată belgiană, dacă oamenii care fac asta nu sunt cel puțin la fel de dulci. Membrii echipei premium din care fac parte m-au inspirat la fel de mult ca ciocolata.” a spus Denisa Zamfir.
Aura Oprea, Local Business Owner al Chocolissimo România, este sufletul brandului.
“Motivarea oamenilor la locul de muncă se face printr-o comunicare deschisă și transparentă, dar și prin recunoașterea contribuțiilor și încurajarea ideilor lor. Cred în sprijinirea dezvoltării profesionale și personale și îmbunătățirea mediului de lucru, astfel încât fiecare om al echipei să se simtă valorizat și încurajat, ceea ce are drept efect creșterea productivității și dezvoltarea afacerii. Fiecare membru al echipei mele știe că nu este plătit pentru timpul său, ci pentru valoarea pe care o aduce în timpul respectiv, iar recompensele sunt și ele în raport cu rezultatele.”, a declarat Aura.
Chocolissimo este un business sezonier, iar în sezon presiunea pusă pe echipă este uriașă. În astfel de situații, cooperarea și susținerea reciprocă sunt foarte importante.
“Cultura pe care am construit-o la Chocolissimo este una orientată către colaborare și pune accent pe comunicarea deschisă și schimbul de idei între cei din echipă.”, a mai spus Aura Oprea.
Chocolissimo a luat ființă în anul 2004 în Polonia și aparține grupului MM Brown. Astăzi compania deține două fabrici, una în Polonia și una în Belgia și operează în mai multe țări europene ca producător și distribuitor de produse din ciocolată de nișă. Produsele Chocolissimo sunt create în ciocolaterii tradiționale din, Belgia, Franța, Germania, Țările de Jos, Elveția și chiar Madagascar și Australia, de maeștri ciocolatieri cu experiență, după rețete tradiționale, bine păstrate.
Colecțiile companiei au la baza ciocolata premium, cele mai bune și aromate ingrediente naturale și o deosebită atenție la detalii, pentru crearea și furnizarea unor cadouri personalizate unice.
Chocolissimo oferă peste 300 de produse din ciocolată, produse manual în ateliere tradiționale.
***
Detalii despre produsele premium Chocolissimo, la website: https://chocolissimo.ro