Tatjana Vucanovic, Candoare si leadership
Care e motivul prezentei dv. la Bucuresti?
Sunt cateva motive bune pentru care ma aflu aici. Incepand cu luna septembrie, televiziunea Prima a inceput difuzarea serialului "Minunata lume Disney", cu desenele animate clasice produse de Disney. Incepand din 21 noiembrie, in urma parteneriatului cu Prooptiki Romania, va incepe difuzarea serialului "Liceul muzical 3 (Anul absolvirii)". Pe 25 noiembrie are loc lansarea filmului "Tinkerbell" pe DVD. Vrem sa aratam publicului roman cat este de important pentru noi. Romania este una dintre pietele caracterizate de o crestere rapida, iar extinderea prezentei pe piata Europei Centrale si de Est reprezinta un obiectiv important pentru compania pentru care lucrez. Suntem determinati sa crestem pe piata de televiziune din Romania, tocmai datorita faptului ca acest lucru constituie un stimulent si pentru celelalte linii ale afacerii Walt Disney.
Ce contracte derulati, in prezent, pe piata romaneasca? Exista potential pentru noi licente?
Deja distribuim aici o gama larga de filme, franciza "Piratii din Caraibe", de exemplu, serialele TV – "Femei disperate" si "Anatomia lui Grey" – si multe alte filme de actiune pe care copiii le vizioneaza impreuna cu familia. Dintre acestea, cel mai de succes este musicalul, "Hannah Montana". Pe langa contractele pe care le derulam in prezent cu televiziunile partenere – TVR, ProTV, Prima si Kanal D – eu sunt de parere ca piata romaneasca ofera un potential grozav pentru si mai multe parteneriate pe viitor.
Care dintre serialele Disney difuzate de televiziunile din Romania au cea mai mare audienta?
Stiu ca s-au bucurat de un succes deosebit serialele "Femei disperate", "Anatomia lui Grey" si "Naufragiatii", dar eu sunt mandra si de filmele de actiune pentru familii, muzicalurile "Hannah Montana", "Tabara de vara", "Clubul lui Mickey Mouse" si "Prietenii mei, Tigger si Pooh".
De cat timp lucrati pentru grupul Disney-ABC-ESPN si ce v-a atras la aceasta companie?
Lucrez pentru Disney de aproape sase ani… Ganditi-va ca eu am crescut, de fapt, uitandu-ma la programele de desene animate cu personajele Disney difuzate la televizor si ca am citit toate cartile de benzi desenate care apareau la vremea respectiva. Disney este, cu adevarat, unul dintre cele mai puternice branduri din lume si sunt foarte mandra ca reprezint aceasta companie. Lucrez de 16 ani pe zona Europei Centrale si de Est si sunt extrem de incantata ca am putut aduce magia Disney si in familiile oamenilor din aceste tari.
Ce obiective urmareste sa atinga cultura companiei?
Cultura Disney vizeaza trei obiective, si anume: crearea unor productii cu un continut de inalta calitate, inovator si creativ, pe de o parte, continuarea expansiunii pe piata globala, pe de alta parte, prin integrarea unor tehnologii media care sa ne permita sa le oferim consumatorilor nostri, in moduri cat mai flexibile, un continut nou.
Va simtiti parte dintr-o companie care ii face pe oameni fericiti?
Lucrez cu un produs grozav, cu niste oameni fantastici, pentru un business global, plin de diversitate. Ce mi-as putea dori mai mult?
Ce are atat de special acest brand incat este dat drept exemplu companiilor care vor sa isi inoveze modul de a face business?
Suntem un brand foarte indragit, care imbratiseaza multe valori. Numele Disney semnifica o multitudine de lucruri pentru oameni foarte diferiti. Suntem un partener de business extrem de respectat.
I-ati auzit, sunt convinsa, pe unii, vorbind despre diferenta pe care o creeaza Disney. Este tocmai acea abilitate pe care o are brandul de a genera si de a consolida alte branduri, care se adreseaza oamenilor de toate varstele.
Care este cea mai importanta realizare pe care ati avut-o pana acum?
Sunt foarte mandra ca am reusit sa facem din piata noastra din Europa Centrala si de Est una dintre cele mai dinamice pentru businessul nostru. Imi face o reala placere sa derulez parteneriate cu o gama larga de clienti din teritoriu.
Ce n-ati reusit sa faceti?
Mi-as fi dorit sa pot calatori in toate aceste tari, pe care le reprezint, fiindca sunt atat de multe locuri frumoase de vizitat, pe care nu reusesc sa le vad…
Daca ar fi sa schimbati ceva la stilul dv. de leadership ce ati schimba?
As dedica, cu siguranta, mai mult timp oamenilor din echipa cu care lucrez. Avem cu totii un program foarte incarcat si suntem mereu pe drumuri…
Reusiti sa mentineti un echilibru intre job si viata particulara?
Nu prea. Jobul imi ofera o mare satisfactie si sunt extrem de pasionata de ceea ce fac. Dar mi-ar placea sa pot calatori de placere, nu doar in interes de serviciu si asta nu reusesc deloc sa fac.
Anii de scoala v-au prins in Europa de Est. Care sunt amintirile care v-au ramas in memorie?
Am crescut in fosta Iugoslavie si sunt foarte legata de copilaria mea petrecuta acolo. Pe atunci invatam intr-o clasa de 40 de elevi, veneam toti din acelasi cartier si petreceam o gramada de timp impreuna si la scoala, si in afara orelor de clasa. Multi dintre colegii mei de liceu au plecat din tara in timpul razboiului si acum suntem raspanditi prin intreaga lume. Anul trecut, m-am intors ca sa particip la petrecerea de 20 de ani de la terminarea liceului si a fost un moment extrem de emotionant pentru mine sa ii reintalnesc pe toti dupa atata vreme.
V-a ajutat in cariera originea dv. sarbo-croata?
Da, m-a ajutat in mai multe feluri: vorbesc mai multe limbi si inteleg limbile inrudite, impartasesc culturile tarilor din regiune fiindca sunt atat de apropiate de cultura in care am crescut eu insami, si desigur, mi-a oferit o buna cunoastere a pietei regionale.
Filmele de desene animate sunt astazi extrem de violente. Unde s-a pierdut inocenta de altadata?
N-o sa intalniti violenta in productiile Disney si e un lucru de care suntem foarte mandri. Este unul dintre motivele pentru care ne urmaresc, deopotriva, si copiii si parintii. Amintiti-va ce experienta plina de farmec ofera vizionarea filmul de animatie cu robotelul WALL-E.
Productiile Disney sunt adesea piratate: filmuletele se descarca de milioane de ori de pe internet. Ce faceti sa opriti pirateria?
Avem doua modalitati prin care incercam sa ne protejam de piraterie. Cautam sa dezvoltam parteneriate cu televiziunile internationale si cu noile platforme media astfel incat sa ne putem lansa productiile mult mai rapid si lucram cu organismele de protejare a drepturilor de autor, pentru a ne asigura ca pe piata circula doar productii originale.
Care este replica dv. favorita din filmele lui Disney?
N-am o replica favorita, am un cantecel favorit – este melodia pe care o fredona Cenusareasa cand muncea.
Dar personajul dv. preferat?
Fara dar si poate, Goofy.
The Walt Disney Company (cel mai des cunoscuta sub numele de Disney) este una dintre cele mai mari companii de productie cinematografica din lume. A fost fondata la 16 decembrie 1923 de Walt Disney si de fratele sau, Roy, ca un mic studiou de animatie. Astazi este una dintre cele mai mari companii de productie de la Hollywood si, de asemenea, detine noua parcuri Disneyland si retele de televiziune, inclusiv ABC.
In portofoliul Disney se afla si celebrele studiouri de animatie Pixar, achizitionate in 2006, pentru 7,4 miliarde de dolari americani.
Grupul de televiziune Disney-ABC-ESPN (DAET) se ocupa de distribuirea programelor branduite si nebranduite ale companiei Walt Disney. Divizia de televiziune difuzeaza aproximativ
30.000 de ore de program unui numar de peste 1.300 de posturi in 240 de tari din intreaga lume.
Productiile distribuite includ filmele si serialele TV ale ABC Studios si ABC Family, animatiile si serialele de actiune ale Disney, filmele originale ale Disney Channel, programele pentru prescolari si cele care apartin Jetix. DAET are birouri deschise in Europa, regiunea Asia-Pacific, Japonia, America Latina si Canada.
Incepand din 2007, selectii ale serialelor de succes difuzate de studiourile ABC si canalul Disney sunt disponibile in Marea Britanie prin iTunes.
Tatjana Vucanovic, 40 de ani
Vicepresedinte distributie programe DAET Europa Centrala si de Est, Presedinte pentru Walt Disney Co. in Romania
- Lucreaza din 2002 pentru Buena Vista International Television, Londra:
- 2007, Vicepresedinte al diviziei de distributie programe pentru Europa Centrala si de Est si Africa a retelei Disney ABC ESPN
- 2006, Director executiv pentru Europa Centrala si de Est si Africa
- 2003-2006, Director executiv pentru Europa Centrala si de Est (CEE)
- 2002-2003, Director de vanzari pentru regiunea EMEA
- 2000-2002, Director de licentie pentru Europa de Est, Orientul Mijlociu, Africa si Asia de Sud la Warner Bros, Londra
- 1999-2000, Director al Departamentului de dezvoltare retele tv pentru Europa Centrala si de Est, Grecia, Turcia, Cipru si Orientul Mijlociu la Fox Kids Europe Limited, Londra
- 1998-1999, Director de distributie pentru Europa Centrala si de Est in cadrul Fox Kids Europe Ltd., Londra
- 1998, Manager de vanzari pentru Europa de Nord si de Est laTurner Broadcasting Systems Europe Distribution Ltd., Londra
In mai 2006, Walt Disney Company achizitiona studiourile Pixar in urma unei tranzactii de 7,4 miliarde de dolari, astfel luand nastere cel mai mare studio de animatie din lume, Disney/Pixar.
In urma respectivei tranzactii, Steve Jobs a intrat in consiliul de administratie al Disney, fiind in prezent cel mai mare actionar individual, cu 7 procente. Fostul CEO al Disney, Michael Eisner, detine 1,7% din actiuni, iar Directorul onorific al Disney, Roy Disney si-a pastrat aproape un procent din actiunile corporatiei.
Pana in anul 2012, studiourile Disney/Pixar si-au propus sa lanseze cel putin zece lungmetraje de animatie. Lista lungmetrajelor de animatie include sase filme de la studiourile de animatie Pixar, patru de la Walt Disney Animation Studios si primele patru productii din "Disney Fairies", o serie de filme realizate, in franciza, de Disney Toon Studios si inscriptionate pe DVD.
Animatiile marca Disney/Pixar precum "Toy Story", "Compania monstrilor.", "In cautarea lui Nemo", "Incredibilii", "Ratatouille", "Masini" sau cel mai recent lungmetraj, "WALL-E" au rulat si pe marile ecrane din Romania.