MELIHA YARDIM: Împreună putem face o diferență în viețile clienților și în comunitățile din care facem parte, indiferent de provocări
Ultimii ani au fost o perioadă de transformări pe toate planurile, care au avut în permanență în centrul atenției grija față de oameni. În primul rând, cei din interiorul companiei, angajați și consultanți financiari – pentru că, nu-i așa?, orice transformare începe din interior -, dar și față de clienți și comunitate. Pe scurt, oamenii care formează NN și cei care se bazează pe NN în demersurile lor de a proteja tot ce contează mai mult pentru ei. Care au fost provocările liderului pieței de asigurări de viață și pensii private din România și cum a reușit să-și păstreze oamenii conectați și implicaţi în misiunea și obiectivele companiei, dar și reputația de angajator de top pentru al patrulea an consecutiv, am aflat de la Meliha Yardim, Chief HR Officer NN România.
Transformarea este, de doi ani și jumătate, cuvântul cheie în multe companii. Cum s-a transformat până acum NN România și ce urmează?
La NN, transformarea este un proces continuu, ca parte a misiunii noastre de a fi mereu aproape de cei peste 2,2 milioane de români care se bazează pe noi să protejeze tot ce contează mai mult pentru ei. Experiența pe care o oferim clienților în interacțiunea lor cu produsele de asigurare și pensie și călătoria noastră pentru a deveni asigurătorul digital centrat pe client al viitorului sunt poate cele mai vizibile arii de transformare în ultimii ani, alături de dezvoltarea și diversificarea portofoliului de produse pentru a oferi mereu oamenilor soluțiile de care au nevoie. Grija pentru oameni se vede în tot ceea ce facem și, cum orice transformare începe din interior, ultimii ani au arătat mai mult ca oricând grija NN pentru oamenii din echipă, așa încât, împreună, să putem face o diferență în viețile clienților și în comunitățile din care facem parte. Din perspectivă de HR, odată cu trecerea la modelul de lucru hibrid, am transformat și adaptat toate procesele de resurse umane, de la recrutare și onboarding până la evoluția fiecărui coleg în interiorul echipei și continuăm să facem acest lucru și mai departe. Comunicarea deschisă și flexibilitatea ajută oamenii din NN să fie mereu aproape unii de ceilalți, în ciuda distanțării fizice, oportunitățile de a învăța și lucra diferit, într-un mod pliat pe nevoile și profilul fiecăruia, îi ajută să se dezvolte, iar soluțiile digitale folosite în activitate și biroul transformat pentru a facilita colaborarea și interacțiunea îi susțin să rămână tot timpul aproape de clienți, exact așa cum au nevoie.
Cum asigură NN starea de bine a oamenilor din echipă și cum îi ajută să se simtă împliniți la job?
Ne preocupă continuu de starea de bine și dezvoltarea personală și profesională a celor aproximativ 500 de angajați și 1.500 de consultanți financiari din echipă. Prin strategia de wellbeing, compania facilitează accesul colegilor la serviciile platformei de servicii de sănătate și wellbeing Atlas, la webinarii periodice pe diverse teme precum sănătate mintală și emoțională, nutriție sau parenting sau la evenimente fizice, hibride sau online cu rol de reconectare a echipei. Iar prin strategia de dezvoltare a echipei, NN susține oamenii în procesul continuu de adaptare la schimbare prin inițiative de dezvoltare și învățare care să-i ajute să fie mereu mai buni. Inspirați de obiectivul nostru de a fi o companie digitală orientată spre client și bazată pe date, reflectat în demersurile ample de digitalizare a operațiunilor și a interacțiunii cu clienții, susținem colegii să lucreze mai ușor cu ajutorul instrumentelor digitale. Astfel, prin toate iniţiativele interne de learning, avem grijă să dezvoltăm atât mindset-ul, cât și competențele și abilitățile digitale ale colegilor.
În același timp, acordăm multă atenție creării unui mediu de lucru divers și incluziv, iar prin iniţiativele noastre de diversitate și incluziune facem din NN un loc de muncă unde fiecare coleg poate fi el însuși. La începutul acestei veri am semnat Carta Diversităţii și ne-am reconfirmat angajamentele față de principiile diversităţii și egalității de șanse. Abordarea noastră cu privire la diversitate este simplă: oricine este binevenit în echipă. Împreună, construim un mediu de lucru în care există grijă, implicare și apartenență, criterii care depășesc orice rol, departament, limbă sau țară, și în care toţi oamenii sunt acceptaţi și respectați.
În plus, avem convingerea că tocmai ideile, perspectivele și mediile diferite din care provenim sunt cele care creează cultura NN, o cultură internă puternică și inovatoare. Acest lucru ne permite să-i înţelegem mai bine pe cei din jurul nostru, să continuăm să oferim produse relevante pentru clienţii noștri și să îi ajutăm, astfel, să aibă grijă de ceea ce contează cel mai mult pentru ei.
Cum se diferențiază NN ca angajator și cum asigură loializarea echipei și atragerea de noi talente?
În cei 25 de ani de când suntem prezenţi pe piaţa din România, am învăţat că tocmai diferenţele dintre noi sunt cele care ne fac să fim mai buni, mai înțelegători și mai pregătiţi să le oferim clienților noștri cele mai bune produse și cea mai bună experienţă. De aceea, experiența echipei este o prioritate continuă și asta se vede în tot ceea ce facem, iar recent am inițiat un demers prin care să arătăm cum este NN ca angajator, sub sloganul NN, locul în care tu contezi.
NN este un loc în care fiecare coleg este încurajat să acționeze și are autonomie în luarea deciziilor, este susținut să fie mereu mai bun și să crească împreună cu echipa din care face parte și, mai ales, este inspirat să-și exploreze pasiunile și să le transforme în abilități relevante în tot ceea ce face. Astfel, surprindem oamenii care formează echipa NN așa cum sunt ei în viața de zi cu zi și le prezentăm poveștile și pasiunile care îi inspiră.
De asemenea, implicarea în comunitate este una dintre priorităţile noastre strategice și e reflectată în inițiative care au puterea să facă o diferență pentru bunăstarea fizică, emoţională și financiară a oamenilor. NN a donat peste 1,2 milioane de euro în ultimii aproape doi ani și a încurajat echipa să adere la inițiativele de CSR pe care le susține.
Astfel, voluntarii noștri s-au implicat în comunitate cu aproape 2.000 de ore de voluntariat de la începutul lui 2021, în colaborare cu partenerii noștri din mediul ONG precum Asociația Inima Copiilor, Hope and Homes for Children, Teach for Romania, Autism Voice sau Junior Achievement, iar compania continuă să-și amplifice permanent rolul în societate. Impactul tuturor inițiativelor dezvoltate de NN pentru oameni se văd în rezultatele bune obţinute la Engagement Survey, derulat de două ori pe an. Răspunsurile primite de la colegi ne ajută să aflăm cum suntem ca organizaţie, cum se simt colegii noștri în rolul și echipa din care fac parte și cum putem face ca NN să fie mereu un loc de muncă și mai bun. Astfel, pe baza rezultatelor, implementăm programe și schimbări la nivelul întregii organizații, dar și la nivelul fiecărei echipe. Totodată, misiunea noastră de a crea un mediu de lucru care să susţină performanța, de a atrage talente și de a dezvolta continuu echipa contribuie la desemnarea NN drept Top Employer. În 2022 am primit această certificare din partea Top Employers Institute pentru al patrulea an consecutiv, în urma unui proces complex de audit al tuturor proceselor de HR, dar și al modului în care acestea sunt aplicate.
Piața muncii s-a transformat foarte mult în ultimii ani. Care au fost cele mai mari provocări pentru NN, ca angajator, și cum le-ați depășit?
Incertitudinea a fost poate cea mai mare provocare cu care s-a confruntat fiecare dintre noi, în economie, în societate, în viața profesională și în cea personală. La NN, acest lucru ne-a determinat să mărim viteza de adaptare la schimbările aduse de contextul pandemic și să transformăm fiecare schimbare într-o oportunitate de învățare. În tot acest timp și prin tot ceea ce facem, am continuat să punem în practică valorile noastre:ne pasă, suntem transparenți, ne dedicăm (care, clear, commit) – și să ascultăm feedback-ul venit de la colegi, iar asta ne-a ajutat să evoluăm împreună și să fim mereu mai buni, indiferent de provocări.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 280
Pentru abonare, click aici