Angajatorii depun eforturi pentru recrutarea și reținerea Generației Z

Angajatorii din întreaga lume acordă o importanță deosebită recrutării și reținerii persoanelor din Generația Z, conform unei analize realizate de compania globală de resurse umane, Deel.
Salarii în creștere și stabilitate contractuală
În 2024, angajații din Generația Z beneficiau de o creștere salarială de 9%, cea mai mare modificare comparativ cu alte generații, potrivit Deel. Totodată, aceștia înregistrează cel mai scăzut procent de contracte încetate prin concediere, ceea ce indică o dorință mai mare a companiilor de a-i păstra în echipele lor.
Competențe esențiale aduse de Generația Z
În ciuda provocărilor cu care se confruntă tinerii la început de carieră, aceștia aduc competențe de care companiile au nevoie. Printre cele mai valoroase atuuri se numără:
- Familiaritatea cu tehnologiile emergente, precum inteligența artificială;
- O puternică orientare către învățare și dezvoltare continuă.
„Generația Z aduce competențe digitale native, o orientare către scop mai degrabă decât către salariu și o cerere crescută pentru personalizarea și dezvoltarea carierei”, a spus Alice Burks, directorul Deel, pentru sursa citată. Aceste caracteristici se potrivesc bine cu modelele de lucru distribuit, care oferă flexibilitate în ceea ce privește locul și modul de lucru.
Provocări și soluții pentru integrarea Generației Z
Managerii semnalează unele dificultăți în integrarea Generației Z la locul de muncă, cum ar fi nevoia crescută de feedback, resurse suplimentare și deficiențe în competențele soft, precum comunicarea, gestionarea timpului și fiabilitatea, potrivit unui raport Intelligent.com. Cu toate acestea, aceste aspecte pot fi îmbunătățite printr-o abordare potrivită.
O strategie eficientă pentru angajatori este adoptarea unui stil de leadership bazat pe coaching, ce oferă o structură și îndrumare clară. Studiile arată că Generația Z apreciază flexibilitatea, oportunitățile de dezvoltare profesională și conexiunea cu scopul muncii lor. Prin oferirea unui feedback semnificativ și a unei direcții clare, companiile pot obține rezultate pozitive.
Ce își dorește Generația Z de la un angajator
Un raport publicat în octombrie 2024 de Symplicity relevă faptul că tinerii din Generația Z prioritizează stabilitatea locului de muncă și echilibrul dintre viața personală și cea profesională. De asemenea, aceștia sunt reticenți față de companiile care promovează ideea de „familie” în cultura organizațională. Ei consideră că acest aspect ar putea semnala limite neclare între viața profesională și cea personală.
Analiza realizată de Deel s-a bazat pe date colectate din peste 1 milion de contracte și 35.000 de clienți din 150 de țări și confirmă tendințele globale în recrutarea și retenția Generației Z.
CITEȘTE ȘI: Cum să îți îmbunătățești abilitățile de negociere. Modalități prin care îți poți atinge obiectivele la job
Foto: ID 262323078 © Yuri Arcurs | Dreamstime.com