Care e cea mai mare iluzie din corporații? Răspunsurile cititorilor Revistei CARIERE la întrebările momentului

Revista CARIERE organizează, periodic, o serie de sondaje pe platforma LinkedIn, pe teme de actualitate din mediul de business și nu numai. Rezultatele oferă o perspectivă autentică asupra realităților de la locul de muncă.
Cele mai mari iluzii din corporații
La întrebarea „Care e cea mai mare iluzie din corporații?”, respondenții (419 persoane) indică trei mari mituri care persistă în mediul de business:
• “Suntem ca o familie” (50%);
• “Cultură orientată spre oameni” (29%);
• “Feedbackul vostru contează” (21%).
Ce ar elimina angajații din rutina zilnică?
Un alt sondaj explorează aspectele care consumă inutil timpul la birou. Iată cele mai frecvente răspunsuri ale celor 248 de respondenți la întrebarea “Dacă ați putea elimina un lucru din rutina zilnică de la birou, care ar fi?”:
• Meeting-urile fără concluzii (67%);
• Rapoartele care nu sunt citite (23%);
• Răspunsul la unele e-mailuri (11%).
Trendurile viitorului în HR
La întrebarea “Ce trend în HR va conta cel mai mult în viitor?”, trei direcții principale ies în evidență în răspunsurile celor 309 de respondenți:
• Flexibilitatea muncii (40%);
• Wellbeing și sănătate mentală (33%);
• Utilizarea AI în recrutare (25%).
CITEȘTE ȘI: Tendințele care vor defini industria de HR în 2025
Care este cel mai eficient tip de leadership
La această întrebare, respondenții (300 de persoane) indică leadershipul participativ pe locul 1 în preferințele lor. 62% dintre participanții la sondaj îl consideră cel mai eficient stil de conducere (62%). De asemenea, leadershipul vizionar este apreciat de 32% dintre aceștia. Leadershipul servant (5%) și cel autoritar (1%) sunt mult mai puțin preferate.
Ce enervează cel mai mult în open space?
Când vine vorba de lucrul în birouri deschise, angajații (433 de persoane) care au răspuns la întrebarea “Ce te enervează într-un open space?” menționează trei factori majori de disconfort:
• Colegii care vorbesc prea tare (69%);
• Mirosul de mâncare (20%);
• Întrebările primite când ai căști pe urechi (10%).
CITEȘTE ȘI: Birourile open space: Cum să supraviețuiești și să-ți păstrezi concentrarea
Cum învață angajații?
La întrebarea “Care este principala ta sursă de învățare și dezvoltare?” cei 232 de respondenți indică:
• Cărți și articole (61%);
• Podcasturi educaționale (25%);
• Participarea la evenimente (8%);
• Discuții cu prietenii sau colegii (7%).
CITEȘTE ȘI: Gen Z, de pază în anticamera democrației. Diana Filimon, vocea unei generații ce refuză să se lase înfrântă
Foto: ID 68294946 © Rawpixelimages | Dreamstime.com