COVID-19 propagă virulent munca remote
Gabriela Streza, Business Development Director, Valoria ne vorbește despre repercursiunile noului virus dar și despre cum să ne comportăm în această situație, atât angajații, cât și angajatorii.
Multe companii din România au decis că activitatea lor poate continua prin telemuncă și au adoptat această variantă de a lucra de acasă din cauza pandemiei cu coronavirus (COVID-19). Astfel munca de acasă a trecut în numai câteva zile de la NICE TO HAVE la MUST HAVE, transformând activitatea multor sectoare de activitate.
De-a lungul ultimilor ani, multe companii și-au dezvoltat programe și strategii de flexibilzare a programului de lucru și s-au pregătit pentru a lucra agil, achiziționându-și și echipamentele necesare pentru gestionarea spațiului de lucru virtual. Dar cum se adaptează cei pentru care acest mod de lucru este abia la început?
Iată câteva recomandări pentru companiile care fac parte din cele care experimentează pentru prima dată telemuncă :
- Nu intra în panică.Lumea virtuală a devenit o parte atât de mare din viața noastră de zi cu zi (cumpărături online, social media, divertisment, training, gaming, tutoriale, DYI, etc.) încât trecerea la munca de acasă este, din punct de vedere psihologic, o tranziție simplă. Nu va semăna cu rutina de lucru obișnuită, dar cu siguranță se poate.
- Evaluează situația.Pe ce dispozitive se va lucra? Au acestea toate funcționalitățile și aplicațiile necesare? Sunt necesare echipamente adiționale pentru printare, scanare, înregistrare video? Sunt necesare actualizări de software? Evaluează cu acuratețe situația și găsește cele mai bune soluții.
- Fii sigur.Nu doar oamenii au viruși. Asigură-te că ai o soluție performantă de securitate online pentru a lucra în siguranță de acasă, accesând rețeaua prin propriile dispozitive sau folosind stick-uri de memorie necriptate. Adoptă imediat tehnologii și practici sigure de conectare de acasă și de lucru online și fii mereu conștient de cât de important este să le respecți de fiecare dată.
- Comunică prin video.Oricât de confortabil este să lucrezi de acasă, faptul că nu mai interacționezi ca la birou cu colegii te poate face să te simți izolat și singur. Folosește instrumente de colaborare și comunicare prin video, cum ar fi Skype, Zoom, Webex, Hangout, pentru a interacționa zilnic cu colegii. Managerii este bine să ia legătura cu fiecare persoană cel puțin o dată pe zi, în mod informal, dincolo de partea de comunicare formală.
- Monitorizează-ți productivitatea.Mulți oameni spun că munca de acasă îi face mai productivi, dar există și alții care vor fi predispuși la distragere și tergiversare. Poți face față acestor efecte negative stabilindu-ți termene clare și realiste pentru proiecte și monitorizându-ți zilnic munca, progresul și rezultatele.
Între timp la birou …
Nu există nicio îndoială că pandemia de COVID-19 are un efect cumplit asupra vieții oamenilor și asupra economiei globale. În timp ce orașele blocate și țările închise fac tot posibilul să rezolve criza de sănătate, această situație creează oportunitatea de a adopta moduri noi în care să folosim tehnologia.
Dar dacă unele companii mai au nevoie ca o parte din echipele lor să vină la lucru, deoarece nu toate activitățile se pot face de la distanță, există modalități modalități pentru a-și proteja angajații.
Sfaturi de siguranță privind contagiunea cu COVID-19 la locul de muncă:
- Toți angajații bolnavi trebuie identificați proactiv și luate apoi toate măsurile necesare
- Trebuie încurajată folosirea distanței de siguranță
- Trebuie impuse reguli stricte de igienă și de dezinfectare
- Trebuie organizată o celulă de criză pentru implementarea tuturor măsurilor relevante
- Trebuie realizat un plan de comunicare internă privind noile proceduri
- Este important să se acorde sprijin personalului pentru că o criză are un impact financiar, emoțional, psihic, etc.
- Trebuie comunicate și împărtășite ideile sau inovațiile care reies din implementarea noilor proceduri de lucru
În concluzie
Nu știm exact cât va dura criza COVID-19 sau cât de puternic va fi impactul ei, dar un lucru este sigur: din abordarea acesteia și din găsirea modalităților practice de a continuă activitatea învățăm lecții valoroase. Ar putea COVID-19, odată învins, să facă să apară o lume cu totul nouă, mult mai adaptată la era digitală? Este posibil. Însă, în mod sigur, această perioadă extrem de provocatoare va schimbă mentalități, moduri de lucru și, de ce nu, va ajuta planeta să respire mai bine chiar și pentru o perioadă de numai câteva luni.
Gabriela Streza are peste 15 ani de experiență în echipe de marketing și business development ale unor mari companii multinaționale și afaceri de familie din România, liderii în domeniile lor de activitate. Gabriela a absolvit Universitatea Politehnică din București și are o expertiză solidă în marketing, comunicare și business development dobândită în decursul a sute de proiecte gestionate cu succes în carieră. Gabriela are de asemenea o vasta cunoaștere a relațiilor publice și a comunicării profesionale cu înaltă calificare în comunicări interpersonale, organizații și management de evenimente pentru a genera conștientizarea brandului companiei și a dezvoltarii de business.În ultimii ani a coordonat proiecte complexe de marketing și business development care au implicat antreprenori români, asociații non-profit și companii multinaționale.