Majoritatea angajaților acceptă munca la birou doar dacă aduce valoare reală afacerii

Majoritatea angajaților din Marea Britanie consideră echitabil ca angajatorii să solicite prezența fizică la birou atunci când aceasta aduce o valoare reală afacerii.
Un nou studiu realizat de platforma de networking profesional LinkedIn indică faptul că 72% dintre angajați acceptă să meargă la birou atunci când superiorii consideră că prezența lor este necesară. Totuși, jumătate dintre respondenți nu doresc creșterea numărului de zile obligatorii la birou.
Cercetarea arată că angajații recunosc beneficiile colaborării față în față. Ei menționează consolidarea relațiilor (45%), îmbunătățirea implicării în ședințe (43%) și accelerarea procesului decizional (36%).
Angajații cer flexibilitate
Anumiți respondenți au subliniat că preferă să desfășoare anumite activități la birou, precum ședințele de planificare (57%), sesiunile de brainstorming creativ (62%) și ședințele de evaluare (62%). Cu toate acestea, angajații cer flexibilitate în stabilirea momentului și modului în care participă la activitățile de la locul de muncă.
Printre întâlnirile care ar putea fi organizate online se numără cele interne de actualizare a statutului proiectelor (54%) și apelurile săptămânale de raportare (58%).
Viitorul muncii
Janine Chamberlin, director LinkedIn UK, declară că viitorul muncii nu presupune impunerea revenirii la birou, ci asigurarea că prezența fizică este valoroasă. Companiile care vor reuși să creeze medii de colaborare eficientă, schimb de idei și consolidare a relațiilor vor menține angajații motivați. Totul începe cu ascultarea nevoilor acestora și valorificarea momentelor petrecute împreună.
Conform studiului, trei din cinci angajați ar cheltui mai mult pentru un furnizor pe care îl cunosc. De asemenea, aproape trei sferturi dintre respondenți se simt mai siguri atunci când aprobă tranzacții de afaceri față în față. Motivele includ gestionarea mai eficientă a problemelor complexe sau sensibile (49%), stabilirea încrederii (44%) și interpretarea limbajului non-verbal (43%).
CITEȘTE ȘI: Piața hotelieră din România înregistrează cel mai mare număr de turiști din ultimele 3 decenii
Foto: ID 19901619 © Monkey Business Images | Dreamstime.com