Managementul performantei: stimulentele non-financiare
Prin aplicarea celor mai noi si mai eficiente metode de motivare, companiile de succes pot obtine acel tip de performanta individuala care genereaza performanta organizationala de exceptie. Programele de motivare prin beneficii non-financiare constituie o alternativa strategica de atingere a obiectivelor organizatiei.
Stimulentele non-financiare au rolul de a face companiile mult mai atractive pentru angajati. Ele pot induce starea de bine, energia pozitiva a angajatului in organizatie si, de aici, performanta. Daca te simti bine unde esti, daca simti ca esti apreciat, performanta este usor de obtinut. Stimulentele non-financiare ofera organizatiei o pozitie competitiva pe piata. Angajatii care au lucrat in companii generoase la capitolul "motivatii" vor solicita aceleasi beneficii la intrarea intr-o companie noua.
Din plaja destul de larga de stimulente non-financiare, cele mai frecvente sunt serviciile medicale si stomatologice, tichetele de masa, cadourile de Craciun, de Paste. Dar multe companii au inceput sa ofere si variante mai creative si foarte prietenoase angajatilor, cum ar fi masajul sau cursurile de dans. De asemenea, alte variante non-monetare sunt teambuilding-urile, masina de companie, fitness-ul. Asigurarile (atat de sanatate, cat si de viata) sunt aproape nelipsite din pachetele de beneficii ale companiilor europene. Apoi, exista planuri private de sanatate care acopera servicii de psihiatrie, operatii, spitalizari etc.
Referitor la serviciile stomatogice din tarile europene, acestea sunt oferite de companii atat angajatilor, cat si membrilor familiei si acopera toate serviciile stomatologice, de la consultatii de rutina pana la lucrari complexe: punti si coroane dentare. Ceea ce nu este acoperit de angajatori sunt tratamentele cosmetice.
In Romania, serviciile stomatologice sunt parte a programelor de beneficii ale companiilor si intra, ca si cele medicale, in categoria serviciilor care pot aduce un plus in pachetele de recompensare si recunoastere a angajatilor. Daca pana acum doar serviciile medicale generale erau oferite de companii, astazi organizatiile simt tot mai mult presiunea de a oferi servicii suplimentare ca cele stomatologice sau de psihiatrie, pentru a se alinia companiilor europene. Abonamentele oferite de firma noastra, de exemplu, sunt foarte flexibile pentru angajatori. Astfel, o companie poate oferi angajatilor sai servicii stomatogice de baza care sa includa consultatii, tratamentul urgentelor si sedinte de igienizare dentara (detartraj, periaj profesional) sau complexe, care sa includa tratamentul cariilor dentare, tratamente endodontice (de canal), tratamente chirurgicale si protetice, precum si reduceri substantiale din preturile de baza ale clinicii si ale partenerilor sai la nivel national. Aceste servicii sunt oferite atat angajatilor, cat si membrilor familiilor acestora.