S-au desemnat cei mai buni angajatori ai anului. Află cine sunt
Decernarea premiilor pentru cei mai buni angajatori a avut loc în cadrul Galei organizate joi seara. Nominalizările au fost făcute pentru trei categorii de companii, în funcție de numărul angajaților, iar premiile au revenit următoarelor companii:
Categoria „Companii cu un număr de angajați între 50 și 250”
1. GSK Consumer Healthcare
2. Autonom Services
3. Pfizer Romania
Categoria „Companii cu un număr de angajați între 250 și 1000”
1. Adobe Systems Romania
2. Teamnet International
Categoria „Companii cu un număr de peste 1000 de angajați”
1. McDonald's Romania
Best Employers Study (BES) organizat în 2014 include informații colectate în urma participării a 28 de companii, a peste 200 de executivi și a 8.700 de angajați, reprezentând peste 15.000 de angajati din România, potrivit unui comunicat de prsă.
Sondajul s-a derulat sub coordonarea diviziei Aon Hewitt, lider mondial în consultanță în domeniul resurselor umane, din cadrul Aon plc. Conform cercetării, nivelul mediu al engagement-ului (implicarea profesională a angajaților în raport cu munca lor), în România atinge în prezent 62%, față de 57% înregistrat anul trecut.
De remarcat este distribuția implicării profesionale în funcție de poziția în cadrul companiei. Astfel, rezultatele înregistrate de media tuturor participanților la studiu arată că 59% dintre angajați (pozitii non-manageriale) sunt implicați profesional, în timp ce nivelul de implicare pentru middle și top manageri este de 74%. În schimb, companiile nominalizate „Cel Mai Bun Angajator” au următoarele rezultate: 78% de angajați (non-manageri) sunt implicați profesional, 85% de middle manageri și 93% de top manageri.
Citește și Topul celor mai atractivi angajatori din lume. Cine este pe primul loc
În ceea ce privește nivelul de implicare profesională a angajaților companiilor analizate pe categorii de vârstă și vechime în cadrul companiei, cele mai mari diferențe între media participanților și media companiilor nominalizate „Cel Mai Bun Angajator” se înregistrează la categoria de vârstă 45-54 de ani, unde engagement-ul Celor Mai Buni Angajatori atinge 92%, în timp ce media pe țară este de 56%, și angajații care au peste 10 ani vechime în muncă – 89% față de 62% media pe țară.
În urma analizei datelor colectate cu ajutorul tuturor participanților, au fost identificate câteva direcții care ar trebui să se afle pe lista scurtă a fiecarui HR manager din România. Printre ariile esențiale pentru susținerea implicării profesionale a angajaților sunt: alinierea la brand-ul companiei, mediul fizic de lucru, middle managerii, oportunitățile de învățare și dezvoltare. În schimb, un set de elemente cheie poate aduce creșteri ale implicării profesionale dacă se acționează asupra lor: recunoaștere, reputația angajatorului, salarizare, atenția acordată angajaților.
Citește și 6 tipuri de angajați neprețuiți pentru o companie
„Constatăm un interes crescut din partea companiilor românești pentru a-și evalua gradul de engagement din organizație, prin prisma unui proiect profesional, derulat independent, cum este Best Employer Study, ceea ce ne bucură foarte mult. Acest lucru denotă maturitate organizațională și acceptarea paradigmei că fără angajați mulțumiți nu poți atinge performanța operațională dorită. Cred că, încet, își face loc și la noi conceptul de 'fericire organizațională', care este de fapt fundamentul unui atașament profesional sănătos – sau așa numitul 'engagement', a declarat Valentin Tuca, CEO Aon South Eastern Europe.
Best Employers Study a fost realizat pe o perioadă de 9 luni și oferă o clasificare a companiilor din punct de vedere al imaginii pe care o au ca angajator în piața forței de muncă în baza opiniei propriilor angajați, identificând zonele cu cel mai mare impact în creșterea performanței angajaților.