Serviciile de suport e-commerce sunt în dezvoltare pe piața din România
România se situează pe primele locuri din Europa din punctul de vedere al competențelor tehnice și lingvistice, ceea ce face ca țara noastră să fie extrem de atractivă pentru companiile care sunt în căutare de specialiști care pot face față cu brio proiectelor complexe din zona de externalizare a serviciilor suport pentru e-commerce. Chiar și poziția geografică a României avantajează, pentru că facilitează accesul din diferite colțuri ale lumii.
Totuși, cel mai important beneficiu al externalizării serviciilor de suport în e-commerce în țara noastră este reprezentat de faptul că românii cunosc extrem de bine limbile străine. Aceste cunoștințe sunt de mare valoare pentru specialiștii în coordonarea la nivel global, iar abilitățile de comunicare sunt cruciale în succesul oricărui proiect, este de părere Alexandra Fus, Director Executiv Valoris Center.
Un alt avantaj major este acela că România are o infrastructură de internet modernă, fiind pe locul 5 în lume din punct de vedere al vitezei de internet, ceea ce oferă oricărei companii care își dorește externalizarea serviciilor în România garanția că toate canalele de comunicare pe care le va utiliza vor fi stabile, bine puse la punct și la costuri accesibile.
Nu în ultimul rând, externalizarea serviciilor de suport în e-commerce în România nu înseamnă numai reducerea costurilor, ci și găsirea oamenilor potriviți. Nivelul avansat al cunoștințelor tehnice pe care specialiștii români le au, împreună cu abilitățile lor de comunicare, fac din România centrul perfect pentru companiile de e-commerce care își doresc să ofere servicii profesionale la costuri avantajoase.
Valoris, de exemplu, și-a început activitatea în anul 2006, când a deschis primul sediu în București, iar echipa era formată din 15 persoane – 10 susțineau activitățile operaționale, precum serviciile de call center inbound și outbound în limba română, iar ceilalți cinci colegi erau responsabili cu serviciile de suport. „Încă de la început am dezvoltat servicii corelate direct cu cerințele pieței, adaptate fiecărui client și fiecărui proiect. Această abordare, completată cu eforturi susținute de execuție, a fost cheia unui start energic care ne-a dus în mai puțin de patru ani la o echipă formată din peste 250 de angajați“, spune Alexandra Fus.
DEZVOLTAREA SERVICIILOR DE RECRUTARE ȘI LEASING DE PERSONAL
În prezent, compania are peste 300 de angajați în două sedii, unul în București și altul în județul Vâlcea. Dezvoltarea companiei a însemnat atragerea unui număr mai mare de clienți, precum și dezvoltarea portofoliului de servicii. Acum compania oferă o paletă variată de servicii, combinate în soluții adaptate fiecărui proiect. Clienții se bazează pe colaborarea cu Valoris preponderent pentru activitatea de customer support. Serviciile inbound, outbound și back-office sunt cele mai căutate. „Dezvoltăm accelerat portofoliul de servicii de recrutare, leasing de personal și IT, în urma interesului din ce în ce mai ridicat pentru serviciile de recrutare, payroll și administrare de personal pe care le oferim. În plus, în zona de IT există un potențial foarte mare de creștere, pe care îl vom exploata cu certitudine“, adaugă Alexandra Fus.
Valoris are parteneriate cu companii din industrii precum automotive, finance, telecom, health sau retail. Oferă servicii în 8 limbi străine, așadar colaborează cu succes cu companii care au nevoie de servicii de customer support în Rusia, Europa Centrală și de Vest și chiar în Statele Unite ale Americii. În plus, furnizează servicii pentru companii de dimensiuni foarte diferite, de la mici proiecte antreprenoriale locale, până la giganți multinaționali.
„Din experiența Valoris, dacă ne raportăm la serviciile de customer support, majoritatea clienților își dorește parteneriate pe termen lung. Fie că discutăm despre serviciile de inbound, outbound sau back-office, partenerii noștri își doresc stabilitate și continuitate în externalizarea acestor linii de business. La polul opus se regăsesc ocazional clienții care au nevoie de campanii punctuale, de rezolvarea unor situații specifice. Aici majoritatea proiectelor se desfășoară pe termen scurt, de 3-6 luni“, explică Alexandra Fus.
O COMPANIE TÂNĂRĂ, CU POLITICI DE PERSONAL ADAPTATE
În actuala structură a pieței forței de muncă din România, principala provocare este de a găsi angajați cu potențialul și atitudinea potrivită pentru dezvoltarea competențelor necesare. În acest sens, compania Valoris utilizează canalele de recrutare tradiționale, însă în ultimii ani s-au orientat și către o abordare diferită, prin care și-au propus să ajungă direct la publicul țintă. Sunt prezenți în social media și încurajează o comunicare deschisă între companie și candidați. Au început să participe din ce în ce mai des la evenimente de interes pentru angajați și să se implice în aceleași acțiuni care s-ar potrivi cu profilul pe care îl caută.
În plus, pune accentul pe trainingurile pe care le oferă angajaților. „Le oferim o vizibilitate cât mai bună asupra traiectoriei pe care o poate avea cariera lor în cadrul Valoris Center și îi susținem pe cei care doresc să se dezvolte“, spune Alexandra Fus.
În ultimii doi ani au crescut mult din punct de vedere al brandului de angajator și fac eforturi continue să mențină o imagine atrăgătoare pe piață. Pornesc întotdeauna de la feedbackul pe care îl primesc de la angajați și astfel au reușit să creeze un mediu de lucru atractiv. Acest lucru îi ajută foarte mult în atragerea candidaților potriviți pentru proiectele pe care le desfășoară.
„Suntem o companie tânără, iar asta se resimte și în cultura organizației. Fie că ne raportăm la stilul de management sau la mediul de lucru, prioritatea Valoris este să comunicăm deschis cu angajații noștri și să ne organizăm activitatea luând în considerare așteptările și aspirațiile acestora“, completează Alexandra Fus. Așadar, avantajul principal pentru angajați este că au posibilitatea să contribuie direct la crearea unei culturi organizaționale care să li se potrivească. Totodată, investesc în dezvoltarea profesională și personală a angajaților prin trainingurile pe care le oferă, iar ei au parte întotdeauna de sprijin în activitatea pe care o desfășoară.
Pentru că majoritatea angajaților sunt tineri, au adaptat și programul de lucru la nevoile generațiilor Z și millennials, astfel încât oferă flexibilitate în ceea ce privește orele de lucru și multe alte beneficii: de la bonusurile de performanță, diversele concursuri pe care le organizează intern pentru a anima mediul de lucru, accesul nelimitat la bibliotecă, până la oportunitățile de promovare pe care le oferă.
Articol preluat din Revista CARIERE, nr 258 – iunie 2019. Pentru detalii legate de abonare, click AICI!