Sprijinul oferit angajaților devine un factor important pentru recrutare în 2025

Modul în care angajatorii sprijină sănătatea și bunăstarea angajaților va juca un rol important în strategia de recrutare și retenție a 61% dintre companiile britanice în următoarele 12 luni, conform celor mai recente cercetări realizate de Towergate Employee Benefits.
Fenomenul „The Great Stay” a devenit notoriu în 2024, când angajații dezinteresați nu aveau un stimulent suficient pentru a-și schimba locul de muncă. Acest lucru urmează să se schimbe, deoarece 39% dintre angajații din Marea Britanie intenționează să își caute un nou loc de muncă în următorul an. Angajatorii vor trebui să depună eforturi considerabile pentru a atrage și reține talentele de top.
Piața muncii va deveni un mediu mai dificil pentru companii, deoarece 47% dintre respondenții studiului realizat de Towergate Employee Benefits consideră că va fi mai greu să recruteze talente, iar 44% cred că va fi mai dificil să le păstreze în 2025.
Sprijinul pentru sănătate și bunăstare va fi esențial
Peste o treime (36%) dintre angajatorii chestionați au afirmat că modul în care sprijină sănătatea și bunăstarea angajaților este un motiv principal pentru care oamenii aleg să lucreze pentru ei. În mod similar, 35% au spus că acesta este și un factor important pentru retenția angajaților. Interesant este și faptul că 32% dintre angajatori afirmă că sprijinul oferit în materie de sănătate și bunăstare ajută la recrutarea și retenția anumitor categorii de angajați, ceea ce subliniază importanța adaptării acestor beneficii la nevoile specifice ale forței de muncă.
Aproape un sfert (24%) dintre angajatorii chestionați au plasat pachetul de sănătate și bunăstare în fruntea listei domeniilor care vor crește cel mai mult în importanță pentru recrutarea și retenția talentelor. Acesta a fost urmat de sprijinul pentru sănătatea mintală (20%) și cu mult înaintea sprijinului pentru sănătatea financiară (12%), sănătatea fizică (9%), interacțiunea socială (9%) și ESG – Environmental, Social, Governance – (8%).
Cu toate acestea, un procent semnificativ, de 16%, a declarat că firma lor nu oferă suficient sprijin pentru sănătate și bunăstare, ceea ce le afectează capacitatea de a recruta și păstra angajați. Acest lucru indică faptul că angajatorii mai au încă de lucru în acest domeniu.
Beneficiile trebuie să fie bine direcționate
Pentru a atrage noi angajați, sprijinul pentru sănătate și bunăstare trebuie să fie competitiv. Acest lucru înseamnă că angajatorii trebuie să își facă temele și să analizeze piața. Consultanța cu specialiști în domeniu va fi esențială. Beneficiile esențiale pentru recrutare și retenție trebuie concepute astfel încât să corespundă profilului demografic al angajaților. Angajatorii ar trebui să se întrebe dacă pachetele lor de sprijin existente sunt suficient de bine direcționate, ținând cont de factori precum genul și vârsta, astfel încât cultura de sprijin a companiei să nu atragă doar angajații, ci să îi și motiveze să rămână.
Comunicarea este esențială
Chiar și cele mai bune beneficii de sănătate și bunăstare nu vor avea un impact real asupra angajaților sau asupra companiei dacă nu sunt recunoscute, utilizate și apreciate. Prin urmare, este esențial ca angajatorii să analizeze modul în care comunică aceste beneficii, nu doar în etapa de recrutare, ci și în mod constant, pentru a contribui la retenția angajaților. Acum este momentul ca angajatorii să își reevalueze strategia de comunicare a sprijinului oferit.
CITEȘTE ȘI: Longevitate în carieră | Marshall Allen, legenda jazz-ului care doboară recorduri mondiale la 100 de ani
Foto: ID 103308772 © Andrey Popov | Dreamstime.com