Un brand de angajator puternic reduce timpul de recrutare cu 30%
Brandul de angajator a fost și rămâne important într-o piață extrem de competitivă cum este cea a IT-ului din România. Oamenii sunt atrași de un brand puternic și se mândresc cu angajatori de talie internațională, care le pot satisface nevoile de dezvoltare profesională, având acces la know-how valoros, instrumente și tehnologii de ultimă generație.
În plus, un brand puternic de angajator ajută compania în procesul de recrutare. Atrag, astfel, mai ușor candidați valoroși și bine pregătiți. Mai mult decât atât, valorile companiei și modul de abordare a relațiilor cu angajații sunt factori importanți în menținerea loialității acestora.
Pentru compania ORTEC, de exemplu, un brand puternic de angajator înseamnă crearea unui mediu de lucru în cadrul căruia fiecare își poate aduce contribuția proprie la realizarea obiectivelor companiei cu privire la indicatorii financiari, mediul înconjurător și societate, cât și a obiectivelor de la nivel personal, după cum explică Tania Ion, HR Manager ORTEC.
„Suntem recunoscători să avem colegi cu opinii pertinente, conduși de dorința de a îmbunătăți și inova atât soluțiile software, cât și procesele de lucru prin care ne deservim clienții în ultimii 11 ani pe piața din România și țările învecinate“, spune Tania Ion.
Cu cât se reduc costurile și timpul de recrutare în cazul unui brand de angajator puternic?
Investiția în construirea unui brand de angajator puternic reduce semnificativ costul campaniilor de promovare necesare recrutării, deoarece candidații sunt atrași în mod natural de companii puternice și cu stabilitate pe piață, iar timpul și costurile necesare atragerii și convingerii acestora sunt evident minimizate. Tania Ion spune că, în cazul ORTEC, timpul de angajare s-a redus cu până la 30%.
De altfel, imaginea de angajator a devenit importantă tocmai în contextul recrutării, al concurenței, pentru a atrage profesioniști talentați și bine pregătiți. Acest lucru se îmtâmplă fiindcă angajații din ziua de azi sunt din ce în ce mai preocupați de oportunitățile pe care le pot avea într-o companie, de mediul de lucru, și, nu în ultimul rând, de beneficiile oferite.
„Strategia cea mai potrivită pentru crearea unei imagini puternice de angajator este fair-play-ul și orientarea către angajați. Niciun alt mecanism sau instrument tipic HRnu este mai puternic decât libera expresie a angajaților noștri. Ei sunt cei care vorbesc cel mai bine despre companie. Desigur, poți susține diverse prezentări de companie, poți participa la diverse evenimente de recrutare, însă părerea cumulată a angajaților noștri este mult mai valoroasă și mai credibilă în piață.“
ORTEC oferă angajaților programe de dezvoltare profesională și personală în funcție de nivelul de carieră și de specificul postului ocupat. Este vorba despre cursuri tehnice specifice, coaching sau certificări în anumite domenii. De asemenea, dorința de dezvoltare continuă a motivat compania să investească în parteneriate cu mediul academic. Prin intermediul acestor colaborări, în principal cu Academia de Studii Economice din București și Universitatea Politehnică București, a reușit să contribuie la extinderea cunoștințelor tehnice aplicate în scenarii reale în viața de zi cu zi și, în același timp, să se poziționeze drept un angajator puternic pe piața locală.
Brandul de angajator nu este doar misiunea departamentului de marketing sau a celui de resurse umane, ci a fiecărui angajat
Cum se realizează brandul de angajator? După cum explică Tania Ion, brandul de angajator nu este doar misiunea departamentului de Marketing sau a celui de Resurse Umane, ci este o misiune pentru fiecare angajat. Oamenii reprezintă compania, de la recepție și modul în care ești întâmpinat când pășești pragul biroului, până la fiecare angajat care vorbește despre compania în care lucrează în cercurile proprii de relaționare. „Selectăm spre angajare, în mod frecvent, candidați recomandați de angajații noștri, care vin deja la interviu cu informații pe care le-au aflat despre ORTEC, cu dorința de a lucra la noi pentru că suntem o companie atipică, o cultură tânără și un mediu în care flexibilitatea și creativitatea sunt atracțiile, esențiale pentru orice generație“, adaugă Tania Ion.
În crearea și menținerea brandului de angajator, feedbackul venit din partea angajaților este foarte important, iar managementul este deschis către orice inițiativă care duce la îmbunătățiri vizibile în ceea ce privește modul de lucru, relațiile dintre colegi, nivelul de satisfacție, beneficii sau sistemul de management al performanței.
De altfel, conform celui mai recent studiu intern care urmărește monitorizarea satisfacției angajaților companiei, aceștia apreciază cel mai mult mediul de lucru, programele și oportunitățile de dezvoltare profesională și personală, accesul la tehnologii moderne și flexibilitatea programului de lucru. „Bineînțeles, sunt și lucruri de îmbunătățit, iar noi suntem întotdeauna deschiși către propunerile venite din partea colegilor noștri, care au ales și sunt reprezentați inclusiv printr-un consiliu al angajaților. Am văzut că evenimentele de socializare și activitățile sportive sau creative sunt întotdeauna binevenite și apreciate de toata lumea în egală măsură“, mai spune Tania Ion.
Tot datorită unei relații de colaborare între conducerea companiei și angajați au fost implementate multe inițiative pentru îmbunătățirea mediului de lucru și crearea unei atmosfere care a dus la sporirea nivelului de satisfacție printre angajați.
„Este greu să construim o imagine puternică de angajator, cu atât mai mult cu cât activăm într-o piață de nișă, oferind soluții software de optimizare și analitică B2B, foarte puțin cunoscute publicului larg. Cu toate acestea, însă, am reușit să fim consecvenți în mesajele pe care le transmitem în piață. Consider că o abordare consecventă este cheia succesului în orice acțiune, fie că este vorba de beneficiile oferite, sistemul de management al performanței sau programele de dezvoltare profesională oferite. Menținerea imaginii noastre este un alt lucru care ne preocupă. Suntem atenți la ce spun colegii, la așteptările lor de dezvoltare și ne asigurăm de fiecare dată că orice politică nou implementată este în favoarea acestora.“
Articol preluat din Revista CARIERE, nr 258 – iunie 2019. Pentru detalii legate de abonare, click AICI!