RSight: Cum transformă Philippe Beucher recrutarea globală cu ajutorul inteligenței artificiale

Recrutarea devine tot mai complexă, iar companiile sunt în căutarea celor mai eficiente metode de atragere a talentelor. În acest context, soluțiile bazate pe inteligență artificială câștigă tot mai mult teren. Philippe Beucher, Fondator și CEO al RSight, a pornit de la o nevoie reală identificată în propria activitate de headhunting și a creat o platformă inovatoare, menită să optimizeze procesele de recrutare la scară internațională. RSight a fost desemnată recent cea mai inovatoare soluție de recrutare din Franța și este un partener strategic pentru companiile care doresc să eficientizeze și să digitalizeze procesul de selecție a candidaților.
Rapiditate, simplitate, precizie și costuri reduse
Cu o experiență vastă în companii globale precum Accenture și Capgemini, Philippe Beucher a fondat RSight, o platformă care aduce un nou standard în procesele de recrutare – rapiditate, simplitate, precizie și costuri reduse, totul prin puterea tehnologiilor emergente.
„Înainte de lansarea a RSight, am lucrat pentru mai multe companii, precum Accenture și Capgemini, unde am condus și recrutat mii de persoane și unde am realizat personal mii de interviuri cu candidați. Am recrutat prin majoritatea canalelor disponibile: agenții mici sau unele dintre cele mai mari din lume, recrutori interni, cu ajutorul numeroaselor tool-uri existente pe piață (recruitment marketing, ATS-uri, job boards, sourcing, search databases, etc.). Procesul a fost, de cele mai multe ori, haotic, costisitor și consumator de timp. Din acest motiv, am lansat RSight pentru rezolvarea acestor probleme, consider că acest lucru putea fi realizat doar cu ajutorul noilor tehnologii”, spune Philippe Beucher.
Dezvoltarea RSight nu a fost un drum ușor. Primul an a fost dedicat cercetării intense, iar echipa a analizat peste 200 de soluții globale (din Europa, Statele Unite, Canada, Coreea de Sud, Japonia, China, India, Australia, Noua Zeelandă etc.) pentru identificarea oportunităților reale din piață. Abia după această etapă riguroasă a fost inițiată prima rundă de finanțare, care a deschis drumul către dezvoltarea efectivă a produsului.
„Dat fiind că am creat o soluție de inteligență artificială de la zero, care nu avea – și nici până în ziua de azi nu are – un echivalent pe piață, a trebuit să iterăm într-un model de tip «test and learn» din toate punctele de vedere: produsul, poziționarea, narativul”, explică fondatorul.
Ce aduce diferit RSight?
Spre deosebire de alte soluții de recrutare AI, RSight se remarcă printr-o abordare user-friendly, costuri accesibile și scalabilitate globală. Printr-o interfață intuitivă, chiar și în format vocal și în peste 200 de țări și limbi, recrutorii sau managerii pot face cereri de recrutare asistate de AI, iar în 24-72 de ore primesc candidați evaluați și validați.
„Unii clienți reușesc să obțină un cost de aproximativ 100 EUR per recrutare. În plus, utilizatorul poate vedea în timp real tot ce se întâmplă – fluxul de recrutare, mai mulți indicatori de performanță – KPI etc”, mai spune CEO-ul RSight.
Acces global, precizie locală
Platforma RSight permite accesul la peste 3.500 de job board-uri și peste 1 miliard de candidați, gestionează întregul proces de recrutare – de la publicarea anunțurilor, selecție și contactare, până la screening și programarea interviurilor.
„Astfel, recrutorii se pot concentra pe cea mai valoroasă parte a recrutării – componenta umană: să poarte discuții calitative cu fiecare candidat potrivit, să facă business partnering, coaching, mentoring, strategie etc”, precizează Philippe Beucher.
Căutarea activă în pool-ul de candidați este susținută de un algoritm complex, cu patru niveluri de filtrare, de la generarea codului boolean până la contactarea candidaților și validarea acestora prin AI sau interacțiune umană, în conformitate cu legislația europeană.
Recunoaștere și impact
RSight a fost desemnat cel mai inovator produs de recrutare în Franța – o recunoaștere care a venit după o prezentare în fața unui juriu format din lideri HR ai marilor companii listate în CAC40.
„Inițial, nu am vrut să participăm, deoarece eram foarte ocupați cu alte priorități. În cele din urmă, am ales să ne înscriem cu doar câteva ore înainte de termenul limită. Am fost chemați la Paris, în fața unui juriu format din aproximativ 30 de directori de resurse umane, majoritatea din companii listate în CAC40, unde am prezentat soluția noastră. Am câștigat un premiu de care am fost foarte mândri, fiind prima dată în istoria RSight când am participat la un concurs. Acest premiu ne-a oferit o vizibilitate excelentă și ne-a adus mai mulți clienți care se bucură acum de soluția noastră”, spune fondatorul.
AI cu sens, nu zgomot
Într-un peisaj plin de „buzzwords” și soluții parțiale, RSight își asumă rolul de orchestrator tehnologic inteligent.
„Inteligența artificială generală încă nu există, dar ne îndreptăm spre ea. Toate aceste tehnologii noi (automatizare, GenAI, LLM, NLP, ML etc.) permit lucruri care nu erau posibile nici măcar acum 10 ani. RSight® orchestrează un număr semnificativ de tehnologii și platforme într-un mod eficient, pentru a genera cele mai bune rezultate pentru clienții noștri”, adaugă el.
Viitorul e deja aici
Cu clienți în 19 țări, RSight se adaptează permanent, analizează fiecare interacțiune și rafinează continuu procesul de recrutare.
„Am lansat acum soluția pe piață și ne concentrăm pe extinderea bazei de clienți și utilizatori, pentru a continua co-dezvoltarea soluției împreună cu aceștia, astfel încât să devină cât mai eficientă și relevantă pentru nevoile lor. În viitor, vom lansa și o versiune RSight dedicată candidaților, care le va permite să caute locuri de muncă cu ajutorul AI-ului nostru, oriunde în lume. De asemenea, avem mai multe discuții cu companii interesate să le sprijinim în implementarea de proiecte bazate pe inteligență artificială, iar această direcție este în evaluare la momentul de fata”, conchide Philippe Beucher.
CITEȘTE ȘI: Dan Timotin preia conducerea Ursus de la 1 iulie
Foto: Philippe Beucher