Turul României la ciclism 2025: peste 830 km în 5 etape. Cătălin Sprînceană: Este un instrument excelent pentru popularizarea ciclismului și sportului în general

Anul 2025 a adus una dintre cele mai așteptate competiții din lumea ciclismului românesc: Turul României, care a început pe 10 septembrie și se va încheia pe 14 septembrie. Cu un traseu de peste 830 de kilometri împărțit în cinci etape, evenimentul oferă nu doar performanță sportivă, ci și o privire asupra frumuseților naturale și orașelor țării.
Etapele sunt gândite pentru traversarea României în lung și-n lat: Craiova – Râmnicu Vâlcea, Pitești – Pasul Dichiu, Brașov – Buzău, Buzău – Slobozia și un circuit spectaculos în București.
„O pasiune, o îndatorire, dar și o onoare. Turul României este unul dintre cele mai importante evenimente sportive din țară, dar și unul dintre cele mai vechi, cu o tradiție care datează din 1934. Să avem ocazia de a continua această tradiție este un privilegiu”, spune Cătălin Sprînceana, președintele Federației Române de Ciclism, despre ce înseamnă pentru el organizarea acestui eveniment.
Alegerea traseului
Alegerea traseului a fost gândită cu un dublu scop: performanță sportivă și promovarea peisajelor românești. „Turul României își propune să acopere cât mai mult din teritoriu într-un ciclu de 2-3 ediții. Anul acesta am vrut să ajungem în zone unde Turul n-a mai fost de mult, să facem o trecere simbolică peste Dunăre, în Dobrogea, la Brăila, și să ajungem în premieră la Slobozia”, explică Cătălin Sprînceana.
Astfel, ediția 2025 pune accent pe Oltenia și Câmpia Română și oferă sportivilor provocări diverse și spectatorilor imagini spectaculoase. Anul trecut accentul a fost pe Transilvania, iar în 2026 organizatorii speră să revina în Moldova și să continue ciclul de explorare a țării prin ciclism.
Provocările organizatorice: o adevărată orchestră logistică

Foto: Cătălin Sprînceană
Organizarea Turului României nu este doar despre traseu și competiție. În spatele fiecărei etape stă un efort logistic impresionant. „Cazarea, mesele și condițiile de ședere pentru peste 400 de persoane reprezintă cea mai mare provocare, la care se adaugă gestionarea a peste 200 de locuri de parcare și asigurarea zonelor de service pentru biciclete”, detaliază Cătălin Sprînceana.
La acestea se adaugă producția transmisiunii live cu drone și cameramani pe șase motociclete, montarea a aproximativ 500 de garduri de protecție și kilometri întregi de bannere, sistemul de cronometraj special (importat din Ungaria), integrat în transmisiunea live și echipamentele pentru imprimarea tricourilor câștigătorilor și atenția la fiecare detaliu, de la telecomunicații până la florile oferite sportivilor.
„Atenția la detalii și coordonarea fiecărui aspect sunt cruciale. Trebuie să avem planuri B pentru orice situație neprevăzută”, adaugă președintele Federației.
Noutăți pentru sportivi și spectatori
Ediția din acest an aduce și multe surprize plăcute:
- 4 competiții pentru copii: Râmnicu Vâlcea, Buzău, Slobozia și București;
- 3 competiții pentru amatori: Masivul Bucegi, Slobozia și București;
- Peste 3000 de participanți în competițiile conexe.
„Turul României este un instrument excelent pentru popularizarea ciclismului și a sportului în general. Prin Tur inspirăm copii și adulți să facă mișcare, să pedaleze și să adopte un stil de viață activ”, subliniază Cătălin Sprînceana. Evenimentul nu este doar competiție, ci și o platformă educativă și motivațională pentru întreaga comunitate.
Obiectivele pe termen lung
Federația Română de Ciclism își propune ca în următorii ani să organizeze evenimente internaționale de anvergură, precum Campionatul European de Mountain Bike și etapele de Cupă Continentală și Cupă Mondială de E-MTB. Să găzduiască Campionatul European de Ciclocros pentru tineret în 2026 și 2027 la Vatra Dornei, să extindă sistemul național de Cupe și Campionate dedicate copiilor și tinerilor și să consolideze echipa națională de tineret, alături de proiectele educative atașate Turului României.
„Ne dorim ca Turul României să fie mai mult decât un eveniment sportiv: să fie un simbol al pasiunii pentru ciclism, al respectului pentru tradiție și al promovării unei societăți mai sănătoase și mai active”, concluzionează Cătălin Sprînceana.
CITEȘTE ȘI: Emmy Stoel este noul director general al hotelului InterContinental Athénée Palace Bucharest
Foto: Cătălin Sprînceană