O strategie de comunicare eficientă: Cum să creați și să implementați așa ceva? Kelly Freeman ne vorbește despre ce putem învăța de la ea!
La modul “particular” vorbind am stat de vorbă cu Kelly Freeman – expert în comunicare guvernamentală, cu 25 de ani de experiență în patru departamente guvernamentale și ministere britanice pentru a afla mai multe, contextul fiind de profund interes.
Și anume, International School of Communication, una dintre importantele agentii de training din Marea Britanie (ISOC) sustine, la Bucuresti, în perioada 9 noiembrie-12 noiembrie, în parteneriat cu agenția de training Creative Business Management, un program avansat de training. Spre exemplu, sâmbătă, 11 noiembrie, Creative Business Management aduce, pentru prima dată în România, un masterclass de comunicare internă (Internal Communications) cu unul dintre renumiții lectori din Marea Britanie, Kelly Freeman.
În primul rând, ce vom învăța de la Kelly Freeman? Aceasta este prima mea întrebare și recunosc faptul că o ”imită” pe cea din prezentarea cursului
La cursul meu din 11 noiembrie veți învăța care sunt schimbările necesare pentru ca echipa managerială să le inspire încredere angajaților! Pentru o mai bună calitate a muncii soluția este implicarea angajaților în strategia corporației. De aceea după curs, veți ști să promovați implicarea angajaților, cum să îi motivați și cum să vă îmbunătățiți productivitatea. Veți învăța cum să creați și să implementați o strategie de comunicare internă adaptată la strategia generală de business. Voi prezenta la curs studii de caz pe situații reale cu accent pe soluționarea lor. Va fi un curs interactiv în care încurajez cursanții să împărtășească experiența proprie și îi implic pe toți în workshopuri și exerciții specifice.
Cei din domeniul HR se plâng în ultima vreme, după cum bine știți, de fluctuația personalului. Care sunt cauzele și cum poate fi combătut un asemenea fenomen?
Fluctuația de personal este o problemă globală cu care se confrunta toți angajatorii. Trăim în acest deceniu după noi reguli, pe care angajatorii trebuie să și le asume și să le înțeleagă. Una dintre aceste reguli este comunicarea. Cu cât angajații înteleg și aderă la valorile companiei cu atât ei vor dori să rămână mai mult timp în acea organizație. Cred că principiile comunicării interne ne ajută să implementăm strategii de HR care să ajute angajatorii să aibă o retenție mai mare a forței de muncă.
Comunicarea internă a devenit unul dintre pionii principali în procesul de eficientizare a activității angajaților. Ea poate rezolva probleme majore ale angajatorilor. Dar problemele angajaților cum pot fi rezolvate? De fapt, cum pot fi rezolvate problemele angajatori-angajați?
Pentru a ajunge la rezolvarea problemelor majore în sfera angajat-angajator companiile trebuie să treacă mai întâi prin etapa de creștere a liderilor proprii din punctul de vedere al capacităților lor de comunicare profesională, investită prin ascultare și implicare. Rezolvarea problemelor din această sferă privește, totodată, și reîmprospătarea abilităților de comunicare ale managerilor pentru a avea o mai mare influența pozitivă asupra liderilor. La curs voi discuta în detaliu despre toate acestea.
Cursul dumneavoastră este realizatt în parteneriat cu International School of Communication din Londra și predat în limba engleză după programa internațională a organizației, fiind o noutate absolută pentru piața românească de comunicare. Ne puteți exemplifica?
Este o noutate absolută datorită nivelului de expertiză pe care îl oferă. Compania britanică este recunoscută la nivel internațional pentru clienții săi, printre care se numără 2 prim miniștri, 12 membri ai familiilor regale din întreaga lume, 50 de CEO, 75 de miniștri, 120 de parlamentari și peste 10.000 de profesioniști în comunicare din 50 de țări. Kelly Freeman are 25 de ani de experiență în patru departamente guvernamentale și ministere britanice. A fost Director de Comunicare în Departamentul pentru Mediu, Alimentație și Probleme Rurale (Defra) și a implementat proiecte de comunicare la nivel global pentru companii și ONG.
Acest curs se concentrează pe noțiuni imediat aplicabile în situații reale, nu pe teorie. Sună un pic ca la rezolvarea unui caz în filme! Pot fi ”grave” situațiile reale?
Dacă avem de-a face cu situații grave, atunci este vorba despre o criză. În acest caz, este ideal să existe materiale deja create pentru primele declarații, în urma simulării unor posibile situații de criză, pentru ca purtătorii de cuvânt să fie pregătiți pentru a face față presiunii venite din partea presei. În cazul în care nu există variante de declarații pregătite, iar compania trebuie să facă față unei situații de criză neașteptate este important să înțelegem reacțiile, să avem dovezi pe care să le folosim și oameni cu experiență pregătiți pentru a stabili și menține legătura cu presa. A răspunde rapid în astfel de situații este vital.
Care credeți că va fi feedback-ul acestui curs?
Ne dorim ca trainingul de Internal Communication să îmbunătățească rezultatele participanților noștri în gestionarea și implementare campaniilor și programelor de comunicare internă. Le vom pune la dispoziție managerilor și specialiștilor noțiuni și instrumente prin care să își maximizeze rezultatele și le vom arăta tehnici prin care pot convinge superiorii de valoare strategiei de comunicare internă. Edițiile anterioare ne-au demonstrat că toate aceste informații sunt valoroase pentru participanți. Trebuie să menționez că am fost impresionată de dechiderea pe care au avut-o și de abilitălile lor ca specialiști în acest domeniu.
Care a fost “cazul“ de comunicare internă care v-a rămas în memorie, de-a lungul vieții dumneavoastră?
Un caz important de comunicare internă a fost prezentarea unui plan de afaceri care stabilea strategia de business pentru următorii cinci ani și explicarea personalului de ce acest lucru înseamnă ca locurile de muncă să fie modificate sau eliminate complet! În urma unei fuziuni, a fost important să fim onești cu privire la noul model de business și despre potențialul impact al acestuia. Acest lucru a permis angajaților să facă alegeri proprii, de a rămâne în organizație sau de a-și găsi un nou loc de muncă.
Mulțumesc mult, a fost o onoare să vă cunosc, cu atât mai mult ar trebui să fie o onoare pentru cei care vor veni la cursul dumneavoastră.
Kelly Freeman este expert în comunicare guvernamentală, cu 25 de ani de experiență în patru departamente guvernamentale și ministere britanice. Kelly a fost Director de Comunicare în Departamentul pentru Mediu, Alimentație și Probleme Rurale (Defra) și a implementat proiecte de comunicare la nivel global pentru companii și ONG. În toate proiectele, rolul ei principal a fost acela de a dezvolta strategiile de comunicare ale organizațiilor și de a contribui la strategia generala. Organizarea evenimentelor este un domeniu cheie in care Kelly a activat de-a lungul celor 25 de ani, organizând evenimente private și guvernamentale.