Jumbo intenționează să deschidă un magazin în Baia-Mare

România reprezintă unul dintre cele mai importante piețe pentru dezvoltarea JUMBO. Are un rol strategic în planurile de extindere ale Grupului. În prezent, rețeaua include 20 de magazine fizice și magazinul online, iar obiectivul strategic pentru următorii opt ani este dublarea numărului de unități. În acest context, este în curs de finalizare un acord pentru dezvoltarea unui nou magazin în Baia Mare, investiție care se preconizează că va întări și mai mult traiectoria de creștere a Grupului în România.
Creștere a vânzărilor cu 7% în primele opt luni ale anului
În luna august 2025, Grupul JUMBO a reușit să mențină ritmul ascendent al vânzărilor pe toate piețele pe care operează, ceea ce a condus la o creștere generală de aproximativ 8% pentru perioada ianuarie–august 2025, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. În mod particular, pe piața românească, atât în cele 20 de magazine fizice, cât și în magazinul online, vânzările au crescut cu aproximativ 8% în luna august și cu 7% pe primele opt luni.
Eficiență operațională prin achiziția proprietăților
Un element central al strategiei JUMBO este creșterea sustenabilă și consolidarea competitivității, Pentru reducerea cheltuielilor operaționale și optimizarea utilizarea activelor, managementul Grupului implementează o strategie de achiziție selectivă a proprietăților, acolo unde acest lucru este fezabil din punct de vedere comercial și financiar. În intervalul 2021–2024, JUMBO a investit aproximativ 39 de milioane de euro pentru achiziția a cinci magazine anterior închiriate, localizate în Grecia și România. În anul curent două magazine suplimentare închiriate în Grecia au fost achiziționate, în timp ce cumpărarea a altor două magazine din Patras și Atena se află în desfășurare. Prin aceste demersuri, rețeaua de 89 de magazine JUMBO va ajunge să dețină aproximativ 70% dintre unități în Grecia, Cipru, Bulgaria și România.
Performanța vânzărilor pe țări
- Grecia: Vânzările nete ale companiei-mamă, fără cele intragrup, au crescut cu aproximativ 7% în august și cu 9% pentru primele opt luni ale anului 2025.
- Cipru: Rețeaua a înregistrat o creștere de circa 12% în august și de 9% pentru primele opt luni.
- Bulgaria: Vânzările rețelei au crescut cu aproximativ 7% în august și cu 3% în primele opt luni.
- România: Vânzările rețelei, inclusiv ale magazinului online, au crescut cu aproximativ 8% în august și cu 7% în primele opt luni ale anului.
CITEȘTE ȘI: Rezultatele ING Bank România în prima jumătate a anului 2025. Activele și creditele, în creștere
Foto: ID ID 50093331 ©Teodororoianu | Dreamstime.com