Lidl România în 2024: Peste 2,8 miliarde de lei la bugetul de stat și 1.500 de noi locuri de muncă

Lidl România reușește să încheie anul 2024 cu rezultate bune. Cifra de afaceri consolidată a depășit 24,6 miliarde de lei net și marchează o creștere de 9% față de anul anterior. În același timp, retailerul a contribuit cu peste 2,8 miliarde de lei la bugetul de stat, a creat 1.500 de noi locuri de muncă și a acordat angajaților bonusuri în valoare de peste 257 milioane de lei net.
Prețuri stabile și investiții inteligente
Ce se află în spatele acestor cifre? Potrivit lui José Alberto Chueca Val, CEO Lidl România, strategia a fost clară: stabilitatea prețurilor în raport cu inflația, investiții continue în categoriile importante pentru clienți – precum legumele și fructele –, extinderea rețelei și dezvoltarea aplicației Lidl Plus, devenită cea mai utilizată platformă de loialitate din retailul românesc.
„Ne menținem angajamentul să le oferim românilor produse de calitate la prețuri accesibile, sprijinim economia locală prin investiții continue, parteneriate solide și locuri de muncă stabile”, a declarat Chueca Val.
Angajați respectați, bine plătiți
Lidl România rămâne liderul în retailul alimentar când vine vorba de salarizare și beneficii. În 2024, compania nu doar că a crescut remunerațiile pentru toți cei peste 13.000 de angajați, dar a și creat 1.500 de noi joburi în urma expansiunii rețelei. Bonusurile de Paște și Crăciun, tichetele de masă și alte beneficii au adunat o sumă netă de peste 257 milioane de lei.
Totodată, contribuțiile la bugetul de stat aferente angajaților au depășit 647 milioane de lei și reflectă impactul direct al companiei în economie.
Sprijin pentru producătorii locali
Lidl a demonstrat și în 2024 că susținerea producătorilor români nu este doar un slogan, ci o direcție strategică. Achizițiile de la furnizori locali au reprezentat peste 50% din total, iar numărul colaboratorilor români a crescut cu 13% față de 2023 și au ajuns la 535. În plus, retailerul a facilitat exporturi de peste 63 milioane de euro din România către magazine Lidl din Europa – de aproape trei ori mai mult decât în anul anterior.
Un accent deosebit a fost pus pe colaborarea cu furnizorii locali de legume și fructe, prin extinderea zonei „Piața Lidl” și creșterea investițiilor în controlul calității.
Investiții record și donații semnificative
Anul 2024 a fost marcat de investiții de peste 800 de milioane de lei, menite să susțină dezvoltarea infrastructurii și a rețelei de magazine, dar și de donații de peste 44 de milioane de lei către cauze sociale. Lidl România a sprijinit proiecte din domeniul sănătății, educației, protejării mediului și dezvoltării comunităților locale, confirmând astfel dimensiunea sa de partener responsabil al societății.
Contribuții majore la PIB
Potrivit celor mai recente date disponibile, în 2023, valoarea adăugată brută generată de companiile Lidl din România a fost de peste 3,1 miliarde lei, iar contribuția totală la PIB a fost estimată la 5,5 miliarde lei. Studiul care a evaluat aceste date a fost realizat de PwC, a utillizat metodologia Leontief, validată de Institutul Național de Statistică.
CITEȘTE ȘI: Sub radar: lucrurile minore care decid productivitatea majoră
Foto: Lidl