Românii aruncă anual 2,5 milioane de tone de mâncare. Cum își propune Nestlé să reducă risipa alimentară

În România, risipa alimentară atinge cote alarmante: peste 2,5 milioane de tone de alimente sunt aruncate anual, o cantitate care, raportată la viața de zi cu zi, devine mai ușor de înțeles dacă ne imaginăm 62.500 de TIR-uri aliniate într-o coloană de aproape 875 de kilometri – distanța dintre Constanța și Satu Mare. Într-un context economic dificil, în care fiecare familie își ajustează atent bugetul, această realitate arată cât de mare este nevoia de educație și responsabilitate în ceea ce privește hrana.
„O cifră precum 2,5 milioane de tone poate fi mai bine înțeleasă atunci când o punem într-un context vizual, cum ar fi o lungă coloană de autocamioane. Aceasta este realitatea pe care noi, printre alții, încercăm să o schimbăm, să reducem risipa alimentară, promovând în același timp un stil de viață echilibrat și adaptat la contextul economic”, subliniază Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager, Nestlé România.
NutriPorția
Nestlé România a lansat anul trecut primul Ghid de Nutriție a Copiilor din țara noastră, realizat cu sprijinul Asociației Dieteticienilor din România. Instrumentul, scris de experți acreditați, a venit ca sprijin pentru părinții care își doreau recomandări bazate pe știință și inspirație pentru mesele zilnice.
În 2025, ghidul este extins și pentru adulți, sub forma campaniei „Când risipa e prea mare, NutriPorția readuce pofta de echilibru”. Construit pe două principii fundamentale – diversitate și cantitate –, NutriPorția ajută la:
- crearea unor liste de cumpărături echilibrate;
- planificarea meniului săptămânal pentru întreaga familie;
- reducerea risipei și a costurilor suplimentare.
Campania va fi prezentă în presă, digital, dar și prin intermediul influencerilor, atinge comunități diverse – de la părinți, până la tinerii din Generația Z.
Cum evită Nestlé risipa alimentară
Compania a regândit modul în care își pune produsele pe piață, tocmai pentru încurajarea consumului responsabil. Cerealele, batoanele sau tabletele de ciocolată sunt porționate astfel încât să fie ușor de consumat complet, iar ambalajele conțin recomandări clare cu privire la cantități.
În plus, Nestlé România derulează proiecte de educare și donații:
- anual, circa 60 de tone de produse sunt redirecționate către Banca pentru Alimente;
- au fost create culegeri de rețete de la părinți pentru părinți;
- au fost finanțate campanii de informare pentru reducerea risipei.
Foto: ID 46343384 ©Hse0193 | Dreamstime.com