STUDIU: Ce comandă tinerii de pe internet

63% dintre români aleg magazinele online locale în detrimentul platformelor internaționale, potrivit unui sondaj realizat de Cargus în aprilie 2025. Studiul, realizat pe un eșantion urban de 1.038 de persoane, arată că motivele principale includ livrarea rapidă (66%), retururile ușoare (59,7%) și comunicarea eficientă cu vânzătorul (57,6%).
Tendințe generale și diferențe între generații
Această preferință este prezentă în toate categoriile de vârstă. Aproape 70% dintre tinerii din generațiile Z și Millennials aleg platforme românești precum eMAG, iar peste jumătate dintre Boomers procedează similar.
În ceea ce privește comportamentul de cumpărare, tinerii comandă frecvent haine (67,6%), gadgeturi (48,7%) și cosmetice (45,6%). Generațiile X și Boomers preferă produse practice precum electrocasnice (40%) și articole pentru casă (39%), sau suplimente alimentare (34,8%).
„Este o diferență de mentalitate, dar și de stil de viață. Tinerii caută frecvent produse de lifestyle, sunt conectați la trenduri și folosesc des aplicațiile mobile. Boomers, în schimb, sunt pragmatici, cumpără rar, dar cu scop precis și aleg produse care le îmbunătățesc confortul sau sănătatea”, explică Belgin Bactali, CEO Cargus.
De ce câștigă comerțul online?
Motivul principal pentru alegerea cumpărăturilor online este confortul: 77% dintre respondenți doresc să evite deplasarea la magazin, 61,4% apreciază livrarea la ușă, iar 48,4% invocă prețurile mai mici decât în retailul fizic.
Articol de Oana Stroie
CITEȘTE ȘI: Angajații învață să spună NU la job și protejează echilibrul interior
Foto: Cargus