Priviţi „statisticile” în ochi. Interacțiunea umană – un „gadget” de business axat pe ROI
Brandurile se îmbracă și se dezbracă în linie cu ultimele tendințe ale „hall of social fame”: Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram, YouTube etc. Investim masiv, uneori unidirecțional, în comunități virtuale și în forme de promovare online și offline stridente și zgomotoase. Rezultatul? De multe ori ‒ aglomerație, depersonalizare, pierderea controlului, limite de măsurare difuze, ROI nefavorabil. Soluția? Să ne oprim din goana oarbă după „capital simbolic” și să ne amintim că businessul se face pe zile, cu OAMENI, cu voci, cu chipuri, cu zâmbete, cu priviri grăitoare, cu identități autentice.
Se tot vorbește despre faptul că granița dintre „Business 2 Business” și „Business 2 Consumer” se disipă, că asistăm la „întoarcerea la origini”, că leadershipul, indiferent de industrie, înseamnă „Human 2 Human”. Sună promițător și ambițios, însă schimbarea presupune un efort constant de a trece cifrele și tacticile de marketing printr-o lentilă umană, de a răspunde constant la întrebări precum: „Ce stârnește ad print-ul meu în clientul și partenerul meu?”, „Ce reacție emoțională a declanșat spotul meu radio?”, „Brandingul meu e credibil?”, „Campania mea online răspunde nevoilor publicului meu?” etc.
Există studii sau statistici care pot elucida misterul? Nu lucrăm cu statistici, ci cu oameni, iar oamenii se conving prin dialog pertinent. Răspunsurile se pot afla simplu și rapid prin interacțiune naturală, inteligentă, cu oameni și comunități de interes, prin schimb verbal și nonverbal, prin comunicare deschisă și palpabilă.
Eficiența în comunicare este generată în proporție de 93% de semnalele nonverbale. 93% din schimbul dintre partenerii noștri se desfășoară fără cuvinte. Iată o perspectivă ce merită analizată în ședințele de brainstorming și discuțiile de marketing. Antreprenorii care nu aplică în profunzime conceptul de „customer centricity” practică fără voie mersul cu spatele în business.
Soluția? Să creăm platforme credibile și atractive în care publicul-țintă să relaționeze direct și autentic cu reprezentanții brandului, să cunoaștem chipurile din spatele brandurilor și statisticilor de vânzări, să le privim în ochi, să vindem prin relaționare consultativă și spirit competitiv non-distructiv. Un exemplu de astfel de platformă este Conference Arena, punte strategică locală între consumator și furnizor, prin evenimente de afaceri gândite cu și pentru comunități de business, indiferent de aria de activitate.
Provocare! cum ne asigurăm că maximizăm oportunitățile de dezvoltare la o conferință sau o întâlnire de afaceri?
- Alegem o abordare selectivă‒participăm la evenimente sau întâlniri de afaceri ce răspund coerent nevoilor companiei ș/sau consumatorului în slujba căuia există ca brand.
- Ne facem temele ‒aflăm totul despre participanți și ne adaptăm tonul de comunicare și tehnicile de negociere sau promovare.
- Acționăm în mișcare ‒pentru a păstra atenția concentrată pe fapte și acțiuni identificăm un cadru de discuție cât mai dinamic (spre exemplu: o zonă de interacțune fără scaune poate descuraja conversațiile lungi care sunt pe lângă subiect, păstrând linia de dialog în zonele de interes).
- Stabilim o listă transparentă de așteptări non-invazive – de la echipa noastră de la organizatori, de la potențali parteneri; comunicăm așteptările deschis ș flexibil.
- Ascultăm activ ‒informația înseamnă putere, discursurile interioare ce au loc în timpul dialogului pot duce la pierderea unor informații-cheie.
- Vorbim public ‒un speaker la o conferință de afaceri reprezintă un instrument de PR de impact, care se traduce rapid în notorietate de brand și „ord of mouth”.
- Construim relații ‒colectăm date noi de contact de la jucătorii implicați (sponsori, participanți, media) și le activăm periodic (social media, newsletter, întâlniri) în funcție de nevoie sau interes de business.
- Ieșim în evidență ‒prezenți cu materiale promoționale inedite și utile poate face o diferență substanțială în deciziile de afaceri ulterioare ale clientului.
- Comunicăm online în timp real ‒publicarea de informații în mediile sociale chiar din timpul conferinței arată că sunteți un jucător dinamic, implicat în industrie, și vă asigură un număr mai mare de vizualizări și aprecieri.
- Comunicăm intern și extern ‒investițiile în conferințe de afaceri arată pieței de profil faptul că brandul este constant preocupat de soluții de perfecționare, de evoluție; orice astfel de inițativă trebuie comunicată prin toate canalele disponibile.
Eficiența în comunicare este generată în proporție de 93% de semnalele nonverbale. „93% din schimbul de informaţie dintre partenerii noștri se desfășoară fără cuvinte. Iată o perspectivă ce merită analizată în ședințele de brainstorming și discuțiile de marketing. Antreprenorii care nu aplică în profunzime conceptul de «customer centricity» practică fără voie mersul cu spatele în business.”
- Evaluăm rezultatele ‒măsurarea leadurilor și/sau a capitalului de imagine generat de participarea la un eveniment va influența constructiv felul în care veți comunica la conferințe în viitor.
Ce câștig ne aduce simpla prezență la un eveniment de business?
- Educație multidimensională‒Internetul nu oferă răspunsuri tuturor provocărilor. Izolarea înseamnă regres, accesul LIVE la informații specifice și opinii diferite dintr-o anumită industrie generează idei și soluții de business practice cu aplicabilitate imediată.
- Competitivitate prin cooperare ‒accesul la rețele de profesioniști de nișă reprezintă o oportunitate strategică importantă evitarea contactului cu concurența din teama de a nu divulga avantaje competitive reprezintă o mișcare neinspirată prin networking relevant au luat naștere unele dintre cele mai neașteptate fuziuni și idei de business development, care au revoluționat pozitiv piețe din întreaga lume.
- Acces la noi produse și furnizori ‒participarea la evenimente și expoziții de profil înseamnă ALTERNATIVE, contacte, produse / servicii și tehnologie; înseamnă expunerea și asimilarea pieței în care activăm și diversificarea calitativă a proceselor logistice și nu numai.
- Poziționare ca expert în domeniu ‒cu cât suntem mai activi în comunitățile industriilor vizate, cu atât ne creșe reputația de expert și, odată cu aceasta, cresc credibilitatea și numărul de clienți. Dincolo de orice campanie de advertising, brandul personal vinde.
Iată doar o sumarizare a rolului conferințelor de afaceri în cursa pentru inimile ș mințile consumatorilor și partenerilor. Ele au puterea de a spune povestea brandurilor într-o manieră memorabilă care se materializează fără excepție, în capital de imagine și cifre impresionante. Mai mult, un eveniment inspirat poate fi cea mai bună sursă de feedback pertinent și direcție de dezvoltare în afaceri, fiind o reală oglindă a pieței locale sau internaționale.
Conferințele, ca instrument de business, reprezintă un diferențiator imbatabil care completează formele de promovare ale momentului, aducând culoare strategică și emoție. Totul prin oameni. Este atât de simplu. Transformarea pozitivă vine în primul rând din faptul că perspectiva asupra brandurilor nu mai este una „plastică și rece, ci una cu atitudine, personalitate, cu un profund caracter uman. Provocarea este să nu ne mai temem să fim oameni, în business și în viață. Vorba lui Horace Traubel: „If the world is cold, make it your business to build fires.”