Vrem să facem performanță?
“Acum 4 ani, unul dintre colegii mei de la EMBA a insistat să mergem la un spectacol de circ într-una din vizitele noastre din US. Era prima dată când auzeam de Cirque du Soleil şi am fost destul de reticentă să merg la ceva care ţine de circ. Curând însă aveam să experimentez sentimente unice…
Mi-am exclamat: Este o organizaţie cara face ARTĂ din PERFORMANŢĂ!
Spectacolul respectiv mi-a relevat pentru prima dată live ce înseamnă într-adevăr performanţa la nivel de echipă, pentru moment nu am realizat de ce aveam acele gânduri: Extraordinar! Uau! buchet de emoţii:
Bucurie, Extaz, … In final, am înţeles că am asistat de fapt la un spectacol al performanţei. M-au făcut să conştientizez mai bine cum lipsa de antrenament şi ignoranţa, chiar şi pentru o secundă, pot avea consecinţe destul de dramatice faţă de partener.
Ca manager, câţi angajaţi ai lăsat în ultima lună să fie sub performanţa minimă solicitată? Poate că în viaţa de zi cu zi acceptăm într-o organizaţie ca cineva să fie sub performanţele aşteptate, sau poate trecem cu vederea că unul dintre colegi este “mai egoist de fel”, însă dacă am conştientiza că o simplă mişcare greşită conduce la un mare eşec poate lucrurile ar sta altfel… Ce explicaţii ar putea da spectatorilor săi Cirque du Soleil, care au plătit cca. 100 Euro pe un bilet, dacă acrobații încep pe rând să dea rateuri? Putem fi siguri că a doua oară nu va mai plăti nimeni acei bani….
Dar, cu siguranţă, Cirque du Soleil nu acceptă angajaţi neperformanţi. Imaginaţi-vă cum s-ar comporta fiecare angajat din echipa voastra dacă ar afla că de mâine viaţa lui depinde de acţiunea celuilalt coleg.
Responsabilizarea unora faţă de alţii, responsabilizarea faţă de propriile rezultate şi ale echipei sunt cheia performanţei la nivel de organizaţie.
În final, vă invit să vă răspundeţi sincer la următoarele întrebări legate de performanţa la nivelul echipei dvs:
1. Când am analizat ultima dată împreună cu echipa mea punctele slabe şi forte?
2. Cum promovez excelenţa în rândul echipei?
3. Cum descurajez rezultatele slabe?
4. Câţi clienţi am pierdut în ultimul an din lipsă de performanță? Cat de mult investesc în oamenii mei în vederea obţinerii performanţelor?“