Cât se mai poate dezvolta piața de shared services?
Faptul că România continuă să își consolideze poziția ca fiind una dintre cele mai importante piețe de shared services din Europa a contribuit și la deschiderea centrului de servicii globale BASS Europe al British American Tobacco (BAT) în București, în anul 2008. Pe lângă motivele enumerate mai sus, un alt element care a contribuit la această decizie îl reprezintă cunoașterea foarte bună a limbilor străine – mai ales de către tinerii absolvenți –, dar și faptul că aceștia sunt energici, dinamici, dornici să învețe și să se dezvolte.
British American Tobacco este una dintre cele mai mari companii multinaționale, având, la nivel global, mai mult de 50.000 de angajați, fiind lider de piață în peste 60 de țări. În România, BAT este reprezentat de trei entități, cu un număr de peste 2.000 de angajați: British American Shared Services Europe, centrul global de servicii cu aproximativ 750 de angajați, BAT Trading România, cu 680 de angajați (distribuție) și BAT Investment, cu 650 de angajați (producție).
„Am început călătoria noastră în setarea centrului global de servicii în anul 2008, cu 75 de angajați, specializați în mare parte în procese tranzacționale, și am reușit să dezvoltăm un portofoliu integrat de servicii globale care ne poziționează ca un partener de afaceri unic pentru BAT. Acest lucru este susținut de o structură organizațională de aproximativ 750 de oameni”, spune Marinela Tănase, Head of HR BASSE.
În ultimii ani, serviciile oferite s-au profesionalizat, devenind din ce în ce mai complexe: Global Treasury, Audit, Planning & Reporting, Product Costing, Working Capital, Procure to Pay, Record to Report, Tactical Procurement, Order to Cash, Regional Recruitment etc., hubul ajungând în prezent un centru de excelență, cu servicii în zona financiară și resurse umane, care cuprind procese end to end.
“Planurile noastre constau în a continua să investim atât în construirea brandului nostru prin serviciile pe care le oferim, cât şi în a continua să investim în angajaţii noştri, pentru a atrage talentele necesare şi pentru a le reţine, mai ales într-un mediu extrem de competitiv. Trebuie să ne menţinem agilitatea, flexibilitatea, adaptabilitatea şi să ne asumăm că suntem într-un continuu proces de învăţare şi dezvoltare, la rândul nostru, ca organizaţie” – MARINELA TĂNASE, HEAD OF HR BASSE
Mai mult, anul acesta centrul de excelență își extinde portofoliul, prin oferirea serviciilor integrate de resurse umane, creând un hub global de HR, care acoperă, pe lângă serviciile mature de recrutare, și zone noi ca: Global Mobility, Talent Operations, Reward and Benefits, Employee Administration.
„Un Shared Service nu se rezumă doar la reducerea costurilor, ci presupune şi construirea unei fundații necesare pentru a obține în mod constant servicii world-class, care oferă contribuții valoroase businessului și care ne ajută să atragem cele mai bune talente și să îmbunătățim încontinuu experiența angajaților și oportunitățile de carieră”, menționează Marinela Tănase.
CRIZA TALENTELOR
Pentru că piața de Shared Services din România a devenit un mediu competitiv, BASSE are ca obiectiv îmbunătățirea experienței angajaților, printr-o abordare holistică, ținând cont de toate componentele motivaționale ale angajaților: aspecte financiare & nonfinanciare, oportunități de carieră, work-life balance, mediu de lucru, cultura organizațională etc. Toate aceste componente au fost adaptate profilului de angajat care este vorbitor de limbi străine, absolvent de studii superioare și/sau profesionist cu experiență corespunzătoare serviciilor oferite.
„Avem practici și politici robuste, care ne ajută să atragem și să reținem talente care au contribuit la statutul de «Top Employer» pe care îl deținem la nivel local și european de doi ani consecutiv”, mai spune Marinela Tănase. De asemenea, tot pentru angajați, există și alte certificări, cum ar fi: ACCA & CIMA Approved Employer.
Pentru dezvoltarea angajaților este folosit un mix de canale și metode de învățare, dar și tehnologii și sisteme de learning moderne. Angajații beneficiază atât de traininguri funcționale & business awareness specifice, cât și de soft skills/leadership development/work life balance. De asemenea, ei pot avea ocazia să participe la diverse programe de dezvoltare care să îi pregătească pentru următorii pași în carieră.
În plus, rolurile disponibile și oportunitățile de carieră se găsesc pe portalul de recrutare al companiei. De exemplu, de la începutul anului curent și până în luna septembrie au fost angajate peste 160 de persoane noi, la care se adaugă peste 200 de mutări laterale și promovări.
Acest articol a fost publicat in Revista CARIERE Nr. 232/noiembrie 2016. Pentru detalii legate de abonare,
click aici