Manifest pentru culoare
Prin această iniţiativă pro-comunități, compania vrea să-şi reînnoiască angajamentul faţă de România. Au fost invitați să se înscrie toți cei care „luptă”, în diferite forme și cu diferite instrumente, pentru supraviețuirea culorilor și a autenticului. „Sunt unul dintre oamenii care cred în România. Şi alături de mine stau oameni care împărtăşesc aceeaşi credinţă. De aceea am ales să producem în continuare aici, să investim, să angajăm sute de oameni şi să îi pregătim încontinuu. Am încercat să transferăm această încredere în mesajul proiectului – Redescoperă Culorile României. Aşa au apărut proiectele frumoase în campanie, urmându-i pe oamenii care vor şi ştiu să facă ceva deosebit pentru cei din jur, întrucât cele mai frumoase culori ale unei ţări sunt chiar oamenii ei”, îşi începe CEO-ul Marius Văcăroiu lista argumentelor pentru campania de CSR, în care a investit 320.000 de euro în doi ani.
Campania „Redescoperă Culorile României” a început din Bucovina, în comuna Ciocăneşti, locul în care tradiţia a ţinut loc de vatră a satului. „Am ales Ciocănești ca primă comunitate rurală, pentru că este un exemplu de SE POATE. Ciocănești este localitatea din România în care prin Hotărâre de Consiliu Local este obligatorie păstrarea arhitecturii locale și pictarea caselor în conformitate cu specificul zonei”. În 2015, Policolor a oferit la Ciocăneşti materialele necesare atât pentru amenajarea exterioară și pictarea a 180 dintre casele existente, cât și pentru renovarea a două dintre cele mai importante spaţii în care este depozitată istoria locului: Muzeul Etnografic şi Muzeul Ouălor Încondeiate.
„Vorbim despre Responsabilitatea Socială la nivelul unei companii, văzută ca un membru activ al comunităţii din care face parte. Dacă Policolor nu ar fi investit în produsele sale astfel încât acestea să fie printre cele eco friendly din piaţă, dacă nu am fi acordat prioritate maximă normelor de mediu, cu siguranţă nu am fi dezvoltat o campanie de CSR. Acesta este rolul unui manager: să fie responsabil şi să contribuie la un «mâine» mai bun şi mai sustenabil” – MARIUS VĂCĂROIU, CEO POLICOLOR
În seria de acțiuni dedicate aniversării a 50 de ani, Policolor a reuşit, printre altele, să aducă o pată de culoare în viața copiilor de la Casa de copii „Sfântul Gabriel” prin decorarea camerelor și a spațiului de joacă cu personajele preferate de desene animate ale celor mici şi să reamenajeze Casa Memorială I.D. Sîrbu din Petrila. Şi tot în cadrul campaniei, pasagerii au avut ocazia să călătorească spre Litoralul Mării Negre cu un tren care avea locomotiva pictată cu motive tradiționale românești. Pentru realizarea proiectului, artistul vizual Carmen Nistor și-a mutat atelierul de pictură în Depou și, în timp record, a finalizat pictura de peste 150 mp, folosindu-se exclusiv de pensulă. Al treilea proiect din cadrul campaniei Culorile României a fost implementat în Constanța, în parteneriat cu administrația locală. În urma unui concurs de creație național, Policolor și Primăria Constanța au ales lucrarea creativă „Marea la răsărit, integrată urban”, care a decorat primul vapor-simbol ce străjuiește una dintre intrările în oraș.
Prin campania de CSR, Policolor a donat vopseluri pentru renovarea mult mai multor clădiri din ţară, printre care şi un spital orăşenesc. „Din 2012, Policolor a sprijinit mai multe centre de sănătate cu materialele necesare renovării. Şi vom face în continuare acest lucru. Când te implici în proiecte cu rol strategic – sănătate, educaţie –, agenda de priorităţi a autorităţilor este importantă. Până acum acele comunităţi care au avut nevoie de Policolor pentru diferite obiective au primit tot suportul nostru”, spune CEO-ul Policolor.
CARE ESTE ROLUL UNUI MANAGER ÎNTR-O CAMPANIE DE CSR
Marius Văcăroiu spune că rolul unui manager într-o campanie de CSR este să îşi asume obiectivele, să îşi susţină echipa şi să creadă în misiunea companiei pe care o conduce, printr-o strategie care trece de graniţa prezentului. „Vorbim despre Responsabilitatea Socială la nivelul unei companii, văzută ca un membru activ al comunităţii din care face parte. Dacă Policolor nu ar fi investit în produsele sale astfel încât acestea să fie printre cele eco friendly din piaţă, dacă nu am fi acordat prioritate maximă normelor de mediu, cu siguranţă nu am fi dezvoltat o campanie de CSR. Acesta este rolul unui manager: să fie responsabil şi să contribuie la un «mâine» mai bun şi mai sustenabil.”
Policolor a trecut de curând la sistemul de distribuţie directă, ceea ce a presupus un proces de dezvoltare inclusiv la nivelul echipelor. Acum sunt 450 de angajaţi. Dintre aceştia, mai mult de o treime au luat parte la acţiunile campaniei de CSR din ultimii doi ani. „Sunt multe acţiuni sau proiecte în care m-am implicat, dar nu campanii. Cred că putem vorbi despre campanii de CSR în organizaţiile în care producţia, serviciile, oamenii sunt deja aliniaţi cu normele de mediu, au un set de valori şi o misiune procomunitate. Aşa că pot spune că prima şi cea dragă mie este campania Culorile României”, spune Marius Văcăroiu.
Voluntariatul sau extra-task-urile pentru cauze comunitare, oricât de obositoare sunt uneori, dau un sentiment de împlinire în special celor care se implică. Iar oamenii din fabrică au intrat în campanie, au strâns şi trimis materiale, i-au pregătit tehnic pe studenţii de la Arhitectură şi Arte, au organizat acţiuni sau şantiere de lucru, fără motivaţii speciale. Deşi ele există… „Ultima motivaţie este un cântecel cu versuri despre Policolor, zâmbet şi culoare pe care ni l-au pregătit singuri zeci de puşti dintr-una dintre comunităţile pe care le-am susţinut anul acesta”, îşi aminteşte cu plăcere Marius Văcăroiu.
Marius Văcăroiu este şi CEO-ul companiei cu acelaşi profil, din Bulgaria. Anul trecut au demarat primele acţiuni care îmbină arta şi culoarea, cu beneficii pentru comunităţile din Plovdiv, Sofia şi Varna.
DE LA IT LA CEO-UL UNEI FABRICI DE VOPSELURI. CUM STĂ MARIUS VĂCĂROIU LA „CHIMIA” CU ANGAJAŢII
Marius Văcăroiu a lucrat ca IT Manager în cadrul Policolor aproape 13 ani. Ulterior a fost numit country manager la ambele companii producătoare de vopseluri din România şi Bulgaria. Nu este absolvent de chimie, dar spune că nici nu este nevoie. „Jobul unui CEO e să-şi angajeze oameni buni şi să se dea la o parte din calea lor atunci când este vorba despre specializarea pentru care şi i-a luat în echipă. Nu e obligatoriu să ştii chimie dacă eşti CEO al unei companii cu fabrică de vopseluri. Cât despre chimia ştiută de mine, singura materie la care am fost în situaţie de corigenţă în şcoală a fost chimia organică în clasa a X-a. E drept, între timp, am progresat”, adaugă Marius Văcăroiu.
Despre „chimia cu angajaţii”, Marius Văcăroiu crede că, dacă ai atitudinea de „pot şi vreau”, nu eşti molipsit de suficienţă sau rigiditate, cu siguranţă aceasta se creează. „Sunt calităţile pe care le caut la cei din echipa mea. Şi mă bazez pe cei care nu uită să înveţe zilnic.”
Acest articol a fost publicat in Revista CARIERE Nr. 232/noiembrie 2016. Pentru detalii legate de abonare,
click aici