Studiu: 65% din firmele din România folosesc social media ca principală metodă de promovare
Aproximativ 65% dintre companiile din România consideră că rețelele de socializare reprezintă principalul lor canal de promovare, potrivit Raportului de Ecommerce din România 2024, realizat de MKOR pentru platforma de comerț complet și modular VTEX.
Studiul, lansat în cadrul evenimentului European Digital Commerce (EDC), desfășurat la București, scoate în evidență dificultățile din sectorul comerțului online. Șase din zece microîntreprinderi au raportat o scădere a vânzărilor online în 2023, ceea ce subliniază provocările cu care se confruntă afacerile mici în adaptarea la un mediu de ecommerce tot mai dinamic.
Pe de altă parte, două treimi dintre marile companii au înregistrat creșteri ale vânzărilor. În plus, aproximativ 70% dintre startup-uri au raportat o creștere a vânzărilor online, potrivit studiului citat de romaniajournal.ro.
Raportul VTEX subliniază și principalele provocări cu care se confruntă companiile de ecommerce. Aproape 27% dintre afaceri au identificat politicile de prețuri drept cea mai mare dificultate în 2023, în creștere cu 15% față de 2022. Stabilirea unor prețuri competitive care să atragă clienți și să asigure profitabilitatea devine o sarcină tot mai complexă, mai ales în contextul instabilității economice.
În același timp, 26% dintre companii (+6% față de 2022) întâmpină dificultăți în atragerea publicului-țintă, evidențiind nevoia unor campanii mai eficiente, în contextul unei concurențe în creștere. Alte provocări semnalate includ problemele legate de aprovizionare și livrare (23%, +5%), politicile de retur și rambursare (19%, +7%) și fidelizarea clienților (17%, o scădere de 3% față de 2022).
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 350 de companii.
Foto: ID 85888318 © Marcel De Grijs | Dreamstime.com