Sintagma „Oamenii, pe primul loc” încetează să mai fie un clișeu atunci când discursul este susținut de acțiuni concrete | Best Employer Fest

„Oamenii, pe primul loc” este poate una dintre cel mai des rostite fraze în discursurile companiilor din ultimul deceniu. Însă diferența dintre o intenție bine formulată și o strategie reală constă în acțiunile concrete și coerența dintre discurs și realitate, au spus liderii de HR participanți în primul panel din cadrul evenimentului Best Employer Fest, organizat de Revista CARIERE în luna mai, în București.
„Nu pot să am o inițiativă de business de succes dacă nu am oamenii care să o implementeze și să o aducă la viață. Rolul HR-ului este să creeze contextul potrivit pentru ca oamenii să se implice, să înțeleagă și să construiască pe marginea inițiativei”, a spus Emilia Stroe, HR Director în cadrul Sphera Group, care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell.
Pentru Andra Doliș, HRBP & Training Manager la Optical Investment Group, inițiativele valoroase nu pornesc din PowerPoint-uri, ci din vocea colectivă a colegilor.
„Pe baza sondajelor de satisfacție pe care le organizăm anual, identificăm constant feedbackuri și nevoi care se transformă ulterior în obiective concrete de HR. Anul acesta ne-am concentrat pe consolidarea rolului de HR Business Partner în departament, pornind de la nevoia clară de a crea o punte solidă între zona de retail – respectiv activitatea din teren – și funcțiunile interne. Este esențial să înțelegem realitățile de la firul ierbii, din contactul direct cu clienții, și să le transpunem corect în decizii și inițiative la nivel central.”
Într-o companie cu o acoperire geografică extinsă precum METRO România, provocarea este nu doar să formezi oameni, ci și să-i aduci împreună – fizic sau virtual – într-un cadru de dezvoltare real, iar inițiativele de wellbeing, educație și leadership sunt piloni esențiali pentru coeziunea organizațională.
„Încercăm să le cultivăm interesul pentru dezvoltare personală, pentru lectură și pentru apropierea de cultură, pentru că știm că, odată ce cresc ca oameni, vor aduce mai multă valoare și în organizație. Nu e vorba doar despre a-i pregăti pentru ce e necesar în business, ci despre a-i susține să se dezvolte complet. Iar când ei cresc, și compania câștigă”, a spus Rodica Rapcea, People & Culture Director și membru în boardul executiv al METRO.
Foto: Revista CARIERE

Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 298 | Iunie 2025