Emilia Stroe, Director HR Sphera Franchise Group: Participarea la un EMBA este de fapt o reîntoarcere către sine, o oglindă a capacității de a te reinventa | OPINIE

Am decis să fac un EMBA când am considerat că adaptarea mea la mediul înconjurător este importantă și că viteza cu care învăț ar trebui să fie mai mare decât viteza cu care se schimbă provocările din jurul meu. Sunt un promotor al învățării și cred că puterea exemplului este esențială. Astfel, alăturând nevoia de adaptare rapidă, puterea exemplului, curiozitatea și dorința de a aduce valoare adaugată în echipele din care fac parte, am găsit oportună participarea mea într-un program EMBA.
Selecția programului și a școlii de business s-a bazat pe un proces firesc de căutare a compatibilității între nevoile mele profesionale și personale și ceea ce îmi oferea fiecare program EMBA investigat. Finalizasem deja studii postuniversitare la o instituție universitară din România și dețineam certificări internaționale în domeniul resurselor umane. Îmi doream o experiență diferită, o nouă perspectivă de business descoperită în prezența unor profesori străini și a unei baze informaționale specifice economiei americane, cu un program pe care să îl pot onora. Am decis să aleg Tiffin EMBA în România, un program acreditat de organisme recunoscute internațional atât în SUA, cât și în Europa, care oferă o combinație unică între teoria academică și practica aplicată, adaptată pieței locale și internaționale.
Participarea la un EMBA este de fapt o reîntoarcere către sine, o oglindă a capacității de a te reinventa. Consider că cel mai valoros aspect al acestei călătorii este rela- ționarea cu profesorii și colegii mei, lideri și antreprenori din SUA și România. Diversitatea noastră s-a transformat într-un atu, iar pentru aceasta le mulțumesc și sunt bucuroasă că i-am întâlnit. Am avut, astfel, oportunitatea de a învăța din experiențele lor profesionale și personale.
Parcursul meu profesional urmează cursul firesc al progresului și consider că experiențele actuale de viață personală și profesională sunt, acum, modelate și prin prisma lentilei noi șlefuite prin EMBA. Deci, am adăugat o nouă perspectivă în câmpul meu vizual, care mă ajută să îmi adaptez acțiunile și să identific noi inițiative utile echipelor din care fac parte. Mi-am propus să urmăresc schimbările curente în abordările de leadership și să susțin dezvoltarea capabilităților potrivite viitorului.
„Asul din mânecă” al unui EMBA depinde foarte mult de interesul, caracterul și modul în care acționează participantul. Prezența într-un astfel de program poate genera avantaje-cheie doar dacă a fost dezvoltată capacitatea de a ieși din zona de confort în momentecheie, în mod proactiv, agil, orientat către soluție, viitor și către binele tuturor.
EMILIA STROE, Director Resurse Umane, din 2020, la Sphera Franchise Group, cel mai mare grup din industria food service din România, care operează francizele KFC, Pizza Hut și Taco Bell. Este studentă Tiffin EMBA.
CITEȘTE ȘI: Peste 135 de ani de educație, cu un Executive MBA de top în România | Oferta Universității Tiffin
Foto: EMILIA STROE, Director Resurse Umane, Sphera Franchise Group

Acest articol este preluat din ediția print a Ghidului MBA 2025.