Construirea unei culturi organizaționale bazate pe încredere
Cum putem să ne eliberăm de lanțurile fricii și controlului și să construim în schimb un mediu de lucru care să încurajeze o încredere reciprocă și autonomia? Când liderii demonstrează încredere în abilitățile și deciziile angajaților lor, aceștia se simt încurajați să își asume riscuri și să-și exploreze creativitatea.
O componentă esențială în construirea unei culturi bazate pe încredere este delegarea responsabilității și acordarea autonomiei angajaților în luarea deciziilor și rezolvarea problemelor. Atunci când angajații se simt responsabili și autonomi în munca lor, aceștia devin mai motivați și mai implicați în atingerea obiectivelor organizaționale.
De asemenea, când liderii și membrii echipei comunică sincer și transparent între ei, se creează un mediu în care informațiile sunt distribuite eficient, iar deciziile sunt luate în mod colaborativ și sunt bine informate. Într-o cultură organizațională este important să recunoaștem și să recompensăm asumarea riscului și inovația.
Atunci când angajații sunt încurajați să își asume riscuri și să își exploreze creativitatea, aceștia devin mai motivați să își depășească limitele și să aibă o contribuție la succesul organizației. Construirea unei culturi organizaționale bazate pe încredere necesită un angajament continuu din partea liderilor pe termen lung al organizației.
Beneficii încredere
Odată ce reușim să construim o cultură organizațională bazată pe încredere, se deschid uși largi către o serie de beneficii care pot transforma complet modul în care funcționează organizația. Iată câteva dintre aceste beneficii:
Continuarea materialului o găsiți în site-ul revistei HR Manager.