Oamenii sunt cea mai importantă RESURSĂ A BUSINESSULUI
Cum e să conduci o afacere și o echipă care se află în inima industriei ospitalității, în fiecare zi? Primul – și cel mai important – aspect este să ai grijă de oamenii tăi. Așa consideră Paul Drăgan, Director General Premier Restaurants România, compania care deține restaurantele McDonald’s în țara noastră, care și-a preluat mandatul în 2020, un an plin de provocări. Provocări care au făcut ca echipa să fie mai unită, mai pregătită și mai solidară. Constantin Pescaru, editorul coordonator al Revistei HR Manager, a vorbit cu Paul Drăgan despre angajați, clienți și implicare, precum și despre soluțiile găsite în pandemie pentru restaurante.
CARE SUNT REZULTATELE LA UN AN DE LA PRELUAREA MANDATULUI ÎN CEEA CE PRIVEȘTE ANGAJAȚII, CLIENȚII ȘI IMPLICAREA ÎN COMUNITĂȚI, ÎN CONTEXTUL PANDEMIEI?
Principala reușită de anul trecut vine din faptul că, întrun context extrem de dificil pentru întreaga industrie, echipa de management McDonald’s a găsit resursele necesare pentru a rămâne aproape de comunitățile din care facem parte, de clienții care ne trec pragul și de a răsplăti toți colegii pentru efortul lor continuu. De asemenea, rezultatele de business au fost remarcabile, suntem în continuare lider de piață și am consolidat planul de investiții în dezvoltarea businessului la nivel local. Am rămas solidari și i-am sprijinit pe cei care aveau nevoie de susținere ori de câte ori am putut. Am fost alături de personalul din linia întâi, de profesorii și învățătorii care s-au întors în școli și de familiile din casele Ronald McDonald.
Am inițiat acțiuni comunitare și de protecție a mediului înconjurător și am înlocuit o parte semnificativă din ambalajele produselor noastre reușind să reducem cu 120 de tone anual cantitatea de plastic din restaurante. Am continuat să primim oaspeții în siguranță și să le oferim produsele preferate la McDrive, McDelivery sau în restaurante, am deschis restaurante noi, am continuat să investim în modernizarea și digitalizarea celor deja existente, în aplicația de mobil în care am inclus și un program de loialitate pentru consumatori – felul nostru de a ne recompensa clienții care ne vizitează.
În plus, am lansat noi produse în ediție limitată și am oferit în permanență oferte personalizate pentru toate gusturile și preferințele. Nu în ultimul rând, am recompensat angajații pentru profesionalismul și dedicarea lor chiar și în vremurile incerte, prin creșterea salariului de bază cu 20% și prin adăugarea unor noi mecanisme de bonusare și recunoaștere, precum introducerea premiilor pentru angajații care au împlinit 20 și 25 de ani în companie.
CUM A RESCRIS PANDEMIA ROLUL HR-ULUI ÎN COMPANIA PE CARE O CONDUCEȚI? ȘI CARE ESTE VIZIUNEA DV. ÎN CEEA CE PRIVEȘTE ACEST DEPARTAMENT PE VIITOR?
În fiecare dimineață, 5.000 de oameni din România găsesc la McDonald’s nu doar un job, ci un loc cu oportunități de dezvoltare profesională, iar acest lucru se datorează, bineînțeles, și echipei de resurse umane. Pandemia a venit cu mai multe provocări pentru noi toți, provocări pe care împreună am reușit să le transformăm în oportunități. Am simplificat procesul de recrutare și am realizat primele interviuri online și în siguranță. Chiar dacă la început întâlnirile cu viitorii angajați se desfășurau de o parte și de cealaltă a ecranelor, noi am reușit să stabilim legăturile importante care fac dintr-o echipă o familie.
Pentru angajații din restaurante care erau deja parte din echipă am găsit soluții de a oferi mai multă flexibilitate în stabilirea programului de muncă, astfel încât fiecare dintre ei să poată acorda suficientă atenție familiei, în funcție de nevoile de acasă. Avem în continuare programe de lucru de 4, 6 sau 8 ore, un aspect important pentru cei care au făcut schimbări drastice pentru a se adapta la noua realitate.
CARE ESTE STILUL DV. DE LEADERSHIP ȘI DUPĂ CE PRINCIPII VĂ CONDUCEȚI ECHIPA?
Răspunsul la întrebarea de mai sus îl găsiți accesând www.hrmanageronline.ro.