În perspectivă: „Ecosistemul” Facebook și schimbarea de paradigmă
Iată însă că, peste timp, perindându-se printre enunțurile gen „prostește ori deșteaptă”, mărirea și decăderea Facebook fluctuează, unii dintre analiștii fenomenului comentând că nu se știe exact cât de comercial, ori de adevărat e totul.
În ultimii doi ani, traficul site-ului Facebook.com a scăzut de la 8,5 miliarde de vizite la 4,7 miliarde, potrivit SimilarWeb – o platformă care urmăreşte traficul pe site-urile din toată lumea.
Traficul pe site-ul Facebook continuă să fie din ce în ce mai scăzut, iar platforma riscă să piardă poziția de al doilea cel mai vizitat site din lume, în favoarea YouTube, potrivit studiului SimilarWeb – o platformă care urmăreşte traficul pe site-urile din toată lumea, studiu citat de către Fortune (http://fortune.com/2018/08/09/facebook-traffic-down/). Mai precis, în ultimii doi ani, traficul site-ului Facebook.com a scăzut de la 8,5 miliarde de vizite la 4,7 miliarde, potrivit SimilarWeb – o platformă care urmăreşte traficul pe site-urile din toată lumea.
Între timp, traficul pe YouTube a ajuns la 4,5 miliarde de vizite în luna iulie şi continuă să crească. Estimările arată că acesta va depăşi traficul Facebook şi va deveni al doilea cel mai popular website din lume, după Google.
Google, cel mai mare motor de căutare din lume, a avut 15,2 miliarde de vizite luna trecută, potrivit SimilarWeb. “La prima vedere pare o veste proastă pentru Facebook, care s-a aflat în mijlocul controverselor și problemelor legate de confidențialitatea datelor și de declinul prețului acțiunilor, care continuă să afecteze compania. Cu toate acestea, SimilarWeb a spus că motivul declinului Facebook are mai mult de a face cu succesul <pe mobil> decât orice altceva”, mai notează Fortune, citând tot studiul menționat .
Cu toate acestea, SimilarWeb arată că motivul principal pentru care scade traficul pe site-ul Facebook este faptul că are un succes enorm pe mobil.
Analiștii afirmă că mulți dintre utilizatorii Facebook se îndreaptă către aplicații mobile în loc de browser, pentru a accesa rețeaua socială. De fapt, utilizarea aplicațiilor Facebook crește, respective angajamentul total față de cea mai mare rețea socială din lume fiind în creștere.
Între timp și alte platforme Facebook, inclusiv Instagram și Messenger, continuă să crească și să contribuie la atractivitatea companiei. Utilizatorii Android, de exemplu, utilizează acum această aplicație 56 de minute în fiecare zi, potrivit SimilarWeb. Vizavi de anul trecut, când petreceau zilnic 27 de minute pe aplicație. Privind în perspectivă, SimilarWeb susține că Facebook trebuie evaluat nu pe cont propriu, ci ca parte a "ecosistemului" Facebook, adică mai larg, ecosistem care include Messenger și Instagram. Compania concentrându-se pe construirea întregii game de servicii și nu doar a rețelei sale sociale.
Totuși, SimilarWeb prevede o "schimbare de paradigmă" în cee ace privește cele mai mari site-uri ale lumii.