Mitul 3: Managerul roman este centrat pe oameni
In urma studiului realizat pe 110 manageri romani, au fost corelate (prin analiza corelativa Pearson) raspunsurile acestora despre centrarea pe oameni si indicatorii financiari ai companiilor acestora.
Tendinta puternica a managerilor romani de a se percepe centrati pe oameni coreleaza negativ cu majoritatea indicatorilor financiari ai firmei – CA (cifra de afaceri), numarul angajatilor, pierderile, activele imobilizante, veniturile totale, cheltuielile totale, eficienta scazuta cheltuielilor (eficienta cheltuielilor=cheltuieli totale/CA).
Cu alte cuvinte, o centrare puternica pe oameni coreleaza cu o sanatate financiara mai precara (este valabil pentru cei 110 manageri inclusi in cercetare).
Una dintre lectiile cele mai dure ale managementului se refera la centrarea pe oameni si centrarea pe rezultate.
Centrarea managerilor romani pe oameni nu este un lucru negativ, ci dimpotriva. Ceea ce este negativ se refera la a pune oamenii inaintea rezultatelor sau a pleca de la oameni pentru a ajunge la rezultate. Cred ca este un compromis managerial care se plateste foarte scump si afecteaza pe toata lumea. In primul rand afecteaza esenta afacerii si existenta oamenilor care lucreaza pentru aceasta.
In explicarea tendintei managerilor romani de a fi centrati pe oameni, un rol important il are centrarea pe prezent, pe emotional si pe obtinerea de satisfactie – cu alte cuvinte, managementul intuitiv.
Este o lectie pe care este nevoie sa o invatam cat mai repede. Este nevoie urgenta sa aducem rigoare si stiinta in gandirea manageriala. Este timpul ca managerul roman sa invete ca rolul lui esential este sa gaseasca solutii de preventie a bolii (financiare) sau, daca boala apare, de interventie chirurgicala. Numai in acest fel oamenii au de castigat. Centrarea pe rezultate sanatoase inseamna centrarea pe oameni.
Dorin Bodea
Senior Consultant, Result Development
Afla maine din CariereOnline.ro care este al patrulea mit despre managerul roman