Real,- Hypermarket îşi grădinăreşte pepiniera de talente
Atâta vreme cât organizaţiile îşi definesc talentele, le identifică, le recunosc, le dezvoltă şi nu în ultimul rând le valorifică la locul potrivit – acest lucru este posibil.
„Secretul stă în a alinia competenţele oamenilor de valoare cu nevoile de business şi cu obiectivele organizaţiei căreia îi revine rolul de a acţiona ca un partener care oferă sprijin şi face cunoscute oportunităţile.“ – declară Cristina Filip, Manager al Departamentului Dezvoltare din real,- Hypermarket.
Într-o afacere se vorbeşte mult în termeni numerici: cifră de afaceri, profit, vânzări, număr de clienţi; acest lucru nu este un secret. Dar real,- Hypermarket caută permanent soluţii prin intermediul cărora să coexiste orientarea către rezultate şi grija faţă de oameni.
Încă de la intrarea pe piaţa din România, real,- Hypermarket a încurajat promovarea oamenilor din interior. Foarte mulţi angajaţi, atât din magazine, cât şi din sediul central, au fost promovaţi pe poziţii manageriale în urma pregătirii lor în centre de dezvoltare sau de evaluare.
În prezent, real,- Hypermarket organizează centre de evaluare şi de dezvoltare pe două planuri: local şi internaţional. Grupul METRO foloseşte centrele de dezvoltare pentru a pregăti liderii talentaţi să preia poziţii manageriale de top. Această abordare a facilitat deopotrivă şi intensificarea schimbului intercultural.
Şi pe plan local, în urma pregătirii în centrele de dezvoltare, participanţii intră într-un grup al angajaţilor cu potenţial asupra căruia compania îşi orientează atenţia. Este un demers care aduce beneficii atât pentru angajat, cât şi pentru companie. Participantul devine conştient de propriile sale calităţi sau arii de îmbunătăţire cu ajutorul feedback-ului primit şi are şansa parcurgerii unui plan de dezvoltare pe termen mediu sau lung, prin training-uri, proiecte speciale, coaching etc. În acelaşi timp, compania găseşte resurse importante în asigurarea unui plan de succesiune pentru poziţiile-cheie.
Societatea românească face treptat trecerea către o etapă în care recunoaşterea oamenilor de valoare devine o prioritate, iar nevoile angajaţilor sunt din ce mai rafinate. Aşadar, devine din ce în ce mai evident faptul că dezvoltarea oamenilor este un ingredient necesar pentru a creşte satisfacţia şi retenţia angajaţilor.
„Am ales să folosim centrele de evaluare/ dezvoltare, ca etapă a procesului de promovare pentru a contura un profil al competenţelor manageriale şi pentru a evidenţia potenţialul de creştere al fiecărui participant. Obiectivitatea evaluării şi a deciziei ulterioare a crescut. Participanţii acţionează ca şi cum ar fi într-o situaţie reală şi sunt observaţi de mai mulţi evaluatori“ – Cristina Filip.