Valorile angajaţilor români – percepţie versus fundament
În 18 ani de business în România, după 15 ani în care am trăit într-o societate stabilă economic, cum este cea germană, am descoperit modele comportamentale sau practici de business pe care încă nu le pot înţelege.
Având acum la îndemână „Valorile angajaţilor români”, mi-e mai uşor să înţeleg de unde provin discrepanţele dintre percepţia noastră asupra sinelui şi asupra celorlalţi. Câtă vreme nu ştim ce prăpastie ne desparte de modul în care ne percepem pe noi faţă de cum îi vedem pe ceilalţi, nu putem schimba nimic.
Nu putem modifica rapid percepţia conform căreia reuşita în viaţă ni se pare multora uşor de atins fără cultură sau educaţie, doar prin arborarea unei competenţe care nu este dublată de eficienţă. Nu vom putea înainta doar prin perseverenţă şi tenacitate, dacă nu dovedim şi implicare. Nu ajunge să fim parte a unei comunităţi, este necesar să întreţinem relaţii organizate. Dar ne este de mare ajutor să cunoaştem aceste diferenţe şi să fim conştienţi de conflictul între „a fi” şi „a avea” – adică, este necesar să arătăm cine suntem. Şi suntem nimic fără muncă şi fără realizări.
Un astfel de studiu trebuie să aibă o aplicabilitate practică şi imediată în zona de business. Pe baza sa, orice antreprenor sau manager general poate să gândească programe de training, de dezvoltare, de motivare şi recunoaştere adaptate nevoilor reale ale echipelor sale. Când vezi că un colaborator al tău îşi atribuie serios ca valori principale, în primele 10 trecute în studiu, fără de care el nu se poate închipui funcţionând: confidenţialitatea, onestitatea colaborarea cu ceilalţi, însă colegului de peste birou îi atribuie, în aceeaşi ierarhie, goana după câştigul financiar, după avansare şi nevoia de competiţie, se impune o acţiune rapidă. Decalajul este prea mare, capacitatea de a recunoaşte cum suntem fiecare dintre noi este scăzută, iar performanţa unei companii nu poate creşte, darmite să se menţină.
Recomand această carte tuturor angajaţilor, managerilor, antreprenorilor, fie ei români sau străini care lucrează în România, pentru că este o radiografie excepţională a momentului actual al societăţii în care trăim azi.
Dragoş Anastasiu este preşedinte TUI Center & Eurolines
Pentru a cumpăra cartea trimiteţi un e-mail la [email protected] şi beneficiaţi de un discount de 25% faţă de preţul de listă.
Articol preluat din Revista Cariere de mai. Pentru detalii legate de abonare, click aici