A fi sau a nu fi în era AI. De la “clasicele” fotografii, la smart imaging
Vizionarul scriitor american de origine rusă Isaac Asimov își imagina unde va ajunge omenirea atunci când publica culegerea de povestiri „Eu, robotul”. Povestiri care au în comun tema interacțiunii dintre oameni, roboți și moralitate. Revenind la timpul prezent, ne aflăm în plină revoluție tehnologică, după cum bine știți. Artificial Intelligence – prescurtat AI fiind în centrul acestei storm technology.
Ce înseamnă mai exact acest lucru? Transformările profesionale sunt puse în mișcare de globalizare și revoluții tehnologice, mai ales de revoluția digitală – trecerea de la tehnologia mecanică la tehnologia digitală. Iar ritmul schimbărilor nu va încetini, practic toate domeniille de activitate fiind cuprinse de această “febră”.
Imaging Unlimited. Create, discover, connect
În acord cu toate acestea, aflăm că și ecosistemul de tip “smart imaging” se va dezvolta rapid datorită inteligenţei artificiale, după cum afirmă experţii. Care consideră această tendinţă ireversibilă, nu doar în domeniul imaginii, ci şi în industria de automobile şi cea medicală. La acestea adaugându-se recunoaşterea facială automatizată. Mai multe detalii în acest sens au ieșit în evidență în cadrul Photokina – cel mai mare salon internaţional dedicat fotografiei, care şi-a deschis porţile zilele trecute în Germania. Tematica fiind dedicată inteligenţei artificiale (AI) şi provocărilor generate de noile tehnologii, potrivit Deutsche Welle.
Piața de fotografie a devenit de multă vreme una foarte complexă, înglobând toate tipurile de imagini. “Imaging Unlimited. Create, discover, connect” fiind un slogan sugestiv pentru ceea ce înseamnă Photokina în noua lume a fotografiei. “Acest eveniment nu mai este ceea ce a fost”, li s-a spus adesea în ultima vreme organizatorilor expoziției tradiționale de fotografie. ”Ceea ce pare să fie o acuzație exprimă însă cu fidelitate schimbarea prin care trece târgul”, spune directorul general al Photokina, Katharina Hamma.
Potrivit analiștilor pieței, Photokina este obligată să fie mai tinerească, asemenea utilizatorilor de smartphone-uri care publică fotografii și clipuri video oricând şi oriunde. Camerele clasice, pe de altă parte, au o viaţă tot mai grea. În numai patru ani, vânzările au scăzut aproape la jumătate. Iar utilizarea AI atât de către profesionişti, cât şi de pasionaţii de fotografie a reprezentat un element de atracţie principal la ediţia din acest an a evenimentului.
Înrădăcinată în existența noastră
Organizatorii (Asociaţia industriei fotografice din Germania) spun că AI oferă multe beneficii fotografilor, inclusiv identificarea locului în care este realizată o imagine fără folosirea datelor GPS şi completarea părţilor ce lipsesc din anumite imagini. În plus, tot potrivit analiștilor pieței, ecosistemul de tip “smart imaging” se va dezvolta rapid datorită inteligenţei artificiale. De asemenea, experţii consideră dezvoltarea ecosistemului de tip smart imaging o endinţă ireversibilă, nu doar în domeniul imaginii, ci şi în industria de automobile şi cea medicală. Iar la acestea se adaugă recunoaşterea facială automatizată.
Dup[ cum zicea Daniel Dines – CEO UiPath, “să știți că inteligența artificială este o tehnologie metaforică! Tehnologia e înrădăcinată în existența noastră. Ca și poezia!”.