Rețeaua socială: Despre evaluări, credibilitate, utilizatori
Nu mai reprezintă nimic nou ca Rețeaua Socială – astfel denumită generic și cu subânțeles de către unii dintre analiști compania Facebook să fie în centrul atenției – ori prin intermediul noilor măsuri pe care le adoptă cu frecvență, ori “prin intermediul” criticilor.
Facebook a început să evalueze credibilitatea utilizatorilor cu ajutorul unei scale de la 0 la 1, în încercarea de a combate dezinformarea, potrivit directorului de produs al companiei, potrivit aceleiași Tessa Lyons (https://www.washingtonpost.com/technology/2018/08/21/facebook-is-rating-trustworthiness-its-users-scale-zero-one/?noredirect=on&utm_term=.fa6334077afb).
Scorul privind credibilitatea utilizatorilor, cuprins între 0 şi 1, nu este conceput ca un indicator absolut al credibilităţii unei persoane şi nu este un scor unic al reputaţiei acordat utilizatorilor. În schimb, acest scor este una dintre metodele de măsurare, între miile de noi indicii de comportament pe care Facebook le ia acum în considerare pentru înţelegerea riscurilor.
Compania a dezvoltat acest sistem de evaluare în cadrul eforturilor de combatere a ştirilor false. De asemenea, compania s-a bazat ca şi alte companii din sectorul tehnologiei pe raportarea de către utilzatori a conţinutului problematic, dar, pe măsură ce Facebook a oferit oamenilor mai multe opţiuni, unii utilizatori au început să raporteze în mod fals că unele informaţii nu sunt adevărate.