„Dream big, work hard, stay focused & surround yourself with good people!”. Povestea lui Niculae Vasile – de la fotbalist profesionist la spa&wellness manager
Despre wellness și wellbeing se tot discută de câțiva ani buni. Care a fost momentul în care dvs. ați decis să îmbrățișați o carieră în acest domeniu? Cum a început totul și care a fost parcursul dvs. profesional?
Cariera mea a început în 1998, lucrând ca Spa & Beach Club Supervisor la Ritz Carlton Dubai. Înainte de aceasta, eu am fost jucător profesionist de fotbal la un club din Bucureşti, dar o întâmplare fericită a făcut ca eu să am această oportunitate de a lucra în industria hotelieră şi de atunci până în acest moment am avut o carieră ascendentă, lucrând în domenii precum recreation, leisure, health and fitness, spa and wellness, în lanţuri hoteliere precum Intercontinental, Ritz Carlton, Jumeira International company, Anantara, şi pentru prestigiosul Diplomatic Club Doha care aparţine Ministerului Afacerilor Externe al Qatar-ului. În total sunt douăzeci de ani de experienţă acumulată în hoteluri şi cluburi de 5*, în care am progresat în fiecare an, urcând treaptă cu treaptă, până am ajuns la nivelul de Director de Recreation and Wellness.
Cum ați ajuns la conducerea Essenza Pure Wellness by Ana Hotels?
Am aflat de pe internet de poziţia de Spa &Wellness Manager pentru care am aplicat imediat. La angajare m-am bucurat foarte tare să văd că au contat CV–ul și experiența mea bogată în domeniu şi mă bucur că oamenii care fac parte din conducerea Ana Hotels şi Crowne Plaza Bucharest mi-au acordat această încredere. Sunt foarte încrezător că acest Spa and Wellness center va fi unul de succes. Mă simt mândru că am această oportunitate de a fi la conducerea Essenza Spa şi cred cu tărie că experienţa mea o să ajute foarte mult să ajungem la un nivel mult mai ridicat.
Intrați des în contact cu clienții hotelului? Ați primit vreo recomandare de la aceștia?
Bineînţeles, sunt în contact permanent cu clienţii noştri, deoarece ei sunt cei care ne ajută să ne îmbunătăţim serviciile prin feedback-ul lor, care este unul foarte important, fie el pozitiv sau negativ. Întotdeauna am ținut cont de spusele lor şi am încercat să le îndeplinesc dorinţele şi doleanţele pe cât a fost posibil.
Pe ce principii vă bazați pentru a conduce eficient?
Experienţa vastă în domeniu, modul meu profesionist de a lucra cu oamenii.
Cum arată echipa dvs.? Ce abilități trebuie să aibă?
Am o echipă tânără şi ambiţioasă, care doreşte să promoveze cele mai bune servicii. Toţi membrii echipei vorbesc și limba engleză şi au experienţă foarte bună pe poziţiile pe care le deţin (terapeuți, recepţioneri, instructor aerobic, yoga și pilates). Până la urmă experiența își spune cuvântul. Totuși, contează și să știi să colaborezi în echipă.
Cum arată o zi din viața managerului Niculae Vasile, d.p.d.v. profesional?
Încep ziua pe la 8:30, când verific toate facilităţile spa-ului în aşa fel încât să mă asigur că totul este în regulă pentru ca spa-ul să poată funcționa la cel mai înalt nivel. Urmează întâlnirea de dimineaţă de la ora 9.00 cu echipa de management a hotelului, pentru a ne pune la curent cu ce se întâmplă în hotel, din punct de vedere operațional. După aceea, sunt prezent în spa şi mă asigur că fiecare client este primit cât mai bine şi este servit impecabil. Avem sesiuni de training şi coaching pentru echipa mea, un proces care se desfăşoară în fiecare zi şi eu mă asigur că toţi membrii spa-ului nostru sunt instruiţi şi învăţaţi să fie cât mai buni în slujba lor. Mai sunt şi alte întâlniri precum cele cu echipa Sales & Marketing, Revenue, la care eu trebuie să particip în cursul zilei. Ziua se termină pe la orele 18.00 sau 19.00, în funcţie de câte operațiuni și activități avem de făcut.
Cum este omul Niculae Vasile? Dar profesionistul? Cum se împacă viața personală cu cea profesională?
Sunt un om deschis și mă străduiesc să fiu disciplinat și încrezător în abordarea mea. Am o viziune flexibilă în viață, un bun simț al umorului și m-aș descrie ca fiind o persoană extrem de fiabilă, cinstită, comunicativă și ambițioasă cu o atitudine pozitivă, cu etică puternică, loialitate și dedicație. Mă consider eficient și diplomat, cu abilități interpersonale bine dezvoltate, adaptabil și auto-motivat, care lucrează bine cu oamenii de diferite origini și etnii. În tot acest proces de formare profesională mă bucur de sprijinul și energia pe care mi le oferă familia mea. Încrederea, respectul şi comunicarea sunt elementele principale în a menţine o relaţie excelentă cu aceștia și încerc să le mențin și să le dezvolt în fiecare zi..
Aveți un motto?
„Dream big, work hard, stay focused & surround yourself with good people!” (Visează măreţ, munceşte din greu, rămâi concentrat şi înconjoară-te cu oameni buni!)
De-a lungul parcursului profesional ați avut mentori? Dacă da, despre cine este vorba și care a fost cel mai util sfat pe care l-ați primit?
Da! Îmi aduc aminte cu mare plăcere de domnul Andrew Gibson, care m-a luat ca asistent al lui la Al Bustan Palace Intercontinental Muscat ( în anul 2000), el devenind ulterior Managing Director în cadrul Six Senses Spa din Madinath Jumeirah Resort Dubai.
Întotdeauna m-a sfătuit să am încredere numai în mine şi să-mi fac treaba cât mai profesionist. Un alt mare lucru care m-a învăţat a fost să nu aştept ca toată lumea să fie ca mine pentru că o să fiu foarte dezamăgit!
El este cel care m-a îndreptat pe calea Spa & Wellness. Îmi aduc aminte de un episod care cared că a avut un impact major în viața și cariera mea: În drumul meu spre Abu Dhabi am făcut o escală la Dubai unde m-am întâlnit cu dânsul, care m-a întrebat unde merg. Când i-am spus ce şi cum, m-a întrebat foarte clar care sunt ţelurile mele în viaţa profesională şi dânsul mi-a recomandat să-mi extind cunoştinţele în domeniul Spa &Wellness, pentru că mă va ajuta foarte mult în viitor, lucru pe care l-am acceptat imediat şi, în loc să fiu Director Recreation, am acceptat o poziție de Assistant Spa & Wellness Director îmtr-un prestigios resort din Dubai.
Ce recomandări aveți pentru tinerii care vor să îmbrățișeze o carieră în domeniul dvs. de activitate?
Să înveţe, să fie serioşi şi profesionişti în tot ceea ce vor să facă. Să-şi respecte meseria şi pe clienţi. Și să țină minte că fiecare zi este o oportunitate de a învăţa ceva nou!
Niculae Vasile este specializat în:
· Performance Management, SPA & Recreation/ FITNESS/ LEISURE Management.
· First Aid Course/ CPR/ Health and Safety & Security
· Team Building and Corporate events, Sports Activities
· Membership, Departmental Trainer, Personal Trainer, Supervisory/ Managerial role experience.
· Spa Experience
· Budget Preparation – P & L
· Vendor & Contract negotiating and Management
· Property & System Management
· Event planning, organizing and coordination.
· Civil soft system- all payroll system (attendance, payroll, vacation)
· Controlling all purchases and requisition