Ia-ti vuvuzela la serviciu!
Vuvuzelele, facute in mod traditional din coarne de antilopa kudu, au determinat televiziunile care transmit meciurile sa filtreze sunetul asurzitor produs de miile de fani aflati pe stadion.
Instrumentele de suflat au devenit atat de populare, incat unii angajati vor sa le utilizeze chiar si la serviciu. Ziarele sud-africane au relatat despre incidente aparute intre angajati care si-au adus vuvuzela la locul de munca, innebunindu-si colegii, informeaza The Wall Street Journal.
Pe Facebook se desfasoara, in gluma, chiar si o campanie intitulata “Bring Your Vuvuzela to Work Day” (Ziua in care sa vii cu vuvuzela la serviciu).
“Deja urechile noastre s-au obisnuit cu «linistitorul» ZZZZZZ al vuvuzelei. Dar ce vom face la finalul Cupei Mondiale? Va trebui sa ne descurcam singuri. Si ce loc mai bun exista pentru suflatul in vuvuzela decat locul de munca? Din acest motiv avem nevoie de Ziua in care sa vii cu vuvuzela la serviciu”, scrie initiatorul campaniei.
In vreme ce aceasta “campanie” e sustinuta de numai 22 de persoane, la initiativa prin care se cere FIFA interzicerea vuvuzelelor, desfasurata tot pe Facebook, au aderat peste 271.000 de persoane.
Doi olandezi au realizat o aplicatie pentru iPhone, care imita zgomotul vuvuzelelor. Dupa inceperea campionatului, popularitatea aplicatiei a crescut brusc, fiind decarcata pana in prezent de peste 2.000.000 de ori.
Cat ii arde la buzunare pe angajatorii englezi CM?
Campionatul Mondial de Fotbal ii sperie pe angajatorii englezi, care se asteapta la scaderea randamentului angajatilor si la pierderi financiare consistente. Orele de lucru piedute in aceasta perioada sunt aproximate la un miliard de lire, potrivit Chartered Management Institute (CMI).
Cercetarea realizata de CMI arata ca 54% dintre companii se asteapta ca atentia angajatilor sa fie acaparata de acoperirea online a evenimentului in perioada iunie-iulie. O alta categorie de angajatori (aproximativ 53%) sustin ca discutiile fara sfarsit despre fotbal vor distrage atentia angajatilor de la taskurile zilnice.
Se pare ca angajatorii vad situatia intr-un mod mult mai dramatic decat este in realitate. Circa 60% dintre angajatii intervievati de CMI sustin ca activitatea pe care o desfasoara la locul de munca este pe primul loc, indiferent de prestatia echipei pe care o sustin. In plus, marea majoritate a respondentilor (93%) au declarat ca, si in cazul in care echipa lor ar pierde competitia, randamentul la locul de munca nu va fi afectat.