CNBC: “O cultură prietenoasă faţă de biciclişti nu poate fi creată peste noapte“
Obiectivul autorităţilor din Copenhaga este ca în anul 2025 oraşul să fie neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, astfel că nu este o surpriză faptul că bicicletele joacă un rol important în acest plan.Prin urmare, CNBC acordă atenție faptului că mulţi rezidenţi ai capitalei Danemarcei preferă bicicleta în locul automobilului, când vine vorba despre deplasările zilnice. Dar o cultură prietenoasă faţă de biciclişti nu poate fi creată peste noapte, iar în cazul oraşului Copenhaga tranziţia a avut nevoie de câteva decenii, potrivit CNBC.
"În prezent, 41% din totalul călătoriilor spre muncă sau studii sunt făcute cu bicicleta în Copenhaga", a declarat Marie Kastrup, care supervizează programul destinat promovării utilizării bicicletelor în Copenhaga, precizând că locuitorii acestui oraş au de cinci ori mai multe biciclete decât autoturisme şi aproximativ 375 de kilometri de piste pentru biciclete.
"Dacă vrei să creezi un oraş prietenos cu bicicliştii, trebuie să fii sigur că este sigur să utilizezi bicicleta. În Copenhaga, copiii învaţă să pedaleze odată cu începerea şcolii, apoi merg cu bicicleta împreună cu părinţii şi, pe măsură ce cresc, continuă să folosească bicicleta", a declarat și primarul din Copenhaga, Frank Jensen. Potrivit acestuia, 62% dintre rezidenţii capitalei Danemarcei utilizează bicicleta pentru transportul zilnic.
La români
Dacă este să ne referim la țara noastră, bicicleta nu este nici pe departe mijlocul de transport preferat al angajaţilor români, potrivit unui studiu recent.
Doar câţiva aleg să meargă la job pe două roţi.Mai exact, mașina personală este pe primul loc, cu 28%, fiind urmată de metrou, cu 18%, autobuz (17%), mersul pe jos (15%). Bicicleta e aleasă doar de 13% dintre cele 2.351 de persoane care au participat la sondaj.
Pentru a fi încurajaţi să aleagă acest mijloc de transport, cei mai mulţi angajaţi susţin că voucherele pentru achiziționarea unei biciclete din partea angajatorului ar fi cel mai bun factor motivator.
De asemenea, alte aspecte importante ar fi parcările de biciclete cu pază, programele de rewarding pentru distanţa parcursă și dușurile la birou pentru cei care vor să se schimbe după ce au venit la job cu bicicleta.
În ceea ce privește infrastructura prezentă în orașe, 90% dintre respondenți își doresc pistă de biciclete până la locul de muncă, topul fiind completat de zone de parking pentru biciclete, rasteluri de biciclete și puncte de reparații și vulcanizare. Toate aceste condiții i-ar face pe români să folosească bicicleta în transportul către și de la locul de muncă.