„Best Employers Study 2015”, by Aon România
Best Employers Study (BES) este realizat anual, se desfășoară pe o perioadă de 9 luni și se adresează companiilor cu peste 50 de angajați, avand cel puțin trei ani de activitate pe piața din România.
Acesta analizează nivelul de implicare profesională al angajaţilor în baza examinării a trei dimensiuni: „SAY” (angajaţii care vorbesc pozitiv despre compania pentru care lucrează în discuţiile cu prietenii, colegii sau clienţii), „STAY” (angajaţii care vor să rămână în companie pentru mai mult timp şi care nu se gândesc să o părăsească) şi „STRIVE” (angajaţii care depun un efort suplimentar pentru a ajuta la obţinerea de rezultate pentru companie).
„Așteptăm cu interes rezultatele ediției desfăşurate în acest an. Pentru noi, Gala Best Employers Study este încununarea cu succes a tuturor eforturilor pe care le-am depus timp de nouă luni. În cadrul evenimentului ce va avea loc în luna noiembrie, companiile participante se vor bucura de recunoaşterea oficială a propriilor angajaţi prin prisma voturilor de încredere acordate în urma înscrierii la BES.
De asemenea, pentru companiile care nu se află pe podium, este un bun prilej de reflexie cu privire la planurile de acțiune şi modalitățile prin care îşi pot atrage mai mult angajații în vederea obţinerii rezultatelor pozitive – iar pentru companiile neparticipante și care sunt interesate de benchmark, o modalitate de cunoaştere a celor mai noi trenduri de engagement pe care le pot aplica în cadrul propriei organizații, susține Virginia Păuna, Project Lider Best Employers Study.
Nivelul de engagement la nivel mondial, în creştere
În urma sondajelor efectuate, trendurile pentru 2015 prezentate de Aon Hewitt arată că principalii factori care determină cresterea nivelului de engagement au rămas aceiași ca în 2014, respectiv oportunitățile în carieră, reputația și salariul. Acestea sunt constante în aproape toate regiunile în care a fost desfășurat studiul. Diagrama factorilor ce conduc la engagement aruncă o nouă lumină asupra mentalității angajaților din diverse regiuni. La nivel global, principalii determinanți arată că angajatul obișnuit este interesat de creștere, plată echitabilă și posibilitatea de a se mândri cu organizatia pentru care lucrează. Această viziune este specifică mai ales angajatului european. În schimb, mulți angajați din Asia Pacific și America Latină par să fie mai motivați de recunoaștere, în timp ce angajații nord americani sunt motivați de o aliniere a așteptărilor referitoare la performanță și de echilibrul între beneficiile pe care le primesc în schimbul muncii depuse, într-o cultură organizațională centrată pe oameni.
În România, conform ediției derulate anul trecut, nivelul mediu de engagement atingea 62%, în creștere de la 57% în 2013.
Studiul organizat în 2014 în România a inclus informații colectate în urma participării a 28 de companii, cumulând răspunsurile transmise prin chestionare de 8.700 angajați și 200 executivi, acești respondenți reprezentând o populație activă de aproximativ 15.000 de angajați.