Când angajaţii sunt, la rândul lor, clienţi
Strategia de resurse umane implementată prin programul Listen&Respond este aliniată cu strategia companiei, şi cu noua promisiune de brand anunţată anul trecut, aceea de a fi alături de clienţii noştri, pentru a-i conecta cu ceea ce este important pentru ei. În plan intern, strategia noastră se traduce prin ascultarea vocii angajaților, pentru a implementa apoi schimbările și, totodată, a veni cu noutăți. Practic, ne dorim să oglindim în mod util ce se întâmplă în business cu ce facem noi pentru angajați și împreună cu ei. De asemenea, scopul este să creăm o cultură organizațională de tip listen and respond, prin care putem satisface atât nevoile angajaților, cât și ale clienților în ceea ce privește implicarea, colaborarea și atenția față de client.
Pentru a asculta și răspunde cu adevărat ne-am orientat atenția către angajați și către clienți deopotrivă și ne-am bazat pe ideea că angajații sunt, la rândul lor, clienți. Astfel, am recurs la metode și expertiză de marketing pentru a găsi o metodologie prin care putem conecta compania cu angajații și care susține un dialog continuu şi un mediu de învățare. În cazul nostru, soluția a fost o comunitate virtuală participativă şi de gamificare, numită E-voice, în care putem implica colegii și colecta informații anonime de la ei. Comunitatea e-voice constituie doar o parte din proiectși include un număr semnificativ de angajați, care s-au înscris voluntar într-o platformă gestionată de un furnizor, căreia i-am oferit temele propuse de noi pentru discuție. În plus, furnizorul a ținut cont și de temele propuse de angajați.
În cele 9 luni în care s-a desfăşurat întregul proiect de creare a strategiei de resurse umane au lucrat aproximativ 15 persoane, fiecare fiind implicată şi în alte proiecte.
De organizarea comunității online a angajaților E-voice s-au ocupat 3 colegi, iar activi în comunitatea online au fost peste 110 colegi.
Citeşte mai mult pe hrmanageronline.ro