Când poveștile angajaților vorbesc despre companie
De multe ori clienții interacționează cu angajații unei companii. Orice afacere are însă și părți mai puțin văzute, cu angajați care lucrează fără contact cu clienții și programe derulate în spatele ușilor închise. Acești oameni, care nu sunt la vedere, au poveștile lor și proiectele lor discrete, care ne arată cum fiecare angajat influențează compania pentru care lucrează.De exemplu, Antoneta Galeș, Director de Comunicare și Dezvoltare Organizațională, Selgros Cash&Carry România, spune că le-a luat ceva timp să capete încredere și să se concentreze pe ceea ce funcționează, pe ceea ce i-a ținut atât de mult timp împreună. „O bună lecție a fost cea a ultimilor ani în care am traversat o perioadă foarte dificilă. Ne-am uitat bine unii la alții, ne am dat seama cum de am reușit și am formulat principiile echipei noastre. Am reușit să dăm o formă în cuvinte la tot ceea ce ne animă și ne face să fim echipa care suntem”, spune Antoneta Galeș.
Inițial, și-au stabilit un plan de vizite la magazine în cadrul cărora să desfășoare întâlniri cu toți angajații și să le împărtășească decalogul echipei Selgros. Platforma www.selgroscautapasiunea.ro a fost doar o consecință a acestui program de comunicare internă. Ideea de bază a platformei este de a pune în valoare contribuția angajaților la succesul companiei. „Suntem pe deplin conștienți că forța noastră vine din efortul conjugat al tuturor. Realizările oricăruia dintre noi – indiferent de oraș, de magazin sau de departament – sunt realizările noastre. Forța cu care am acționat până acum se alimentează din dorința noastră de a reuși împreună”, adaugă oficialul Selgros.
Astfel, echipa care se ocupă de platformă poartă discuții cu angajații din magazine, de la toate nivelurile, și înregistrează în cuvintele lor ceea ce reprezintă Selgros pentru ei și cum îi ajută pe ei acest mod comun de a fi. Apoi aceste mărturii sunt publicate pe platformă. Este un exerciţiu de încredere, de transparenţă, dar şi unul profund uman – să îţi scoţi pălaria, să te prezinţi, să spui cine eşti. Echipa și-a propus ca până la data la care compania va aniversa 15 ani în România (anul acesta), să aibă exemple din toate magazinele.
3.900 de angajați, tot atâtea povești
Inițial, nu au știut dacă vor face acest website public sau va fi doar de uz intern. Dar și-au dat seama că poate fi o fereastră și pentru clienții sau partenerii de afaceri pentru a cunoaște mai bine compania, văzându-i pe cei care contribuie la calitatea serviciilor pe care le oferă.
Platforma www.selgroscautapasiunea.ro a fost consecinţa programului de comunicare internă dezvoltat de Selgros. Iar ideea de bază este aceea de a celebra contribuţia angajaţilor la succesul companiei şi de a sublinia faptul că „cei care ne reprezintă pe această paltformă reprezintă de fapt pe oricare dintre noi”.
În prezent, Selgros are 19 magazine și un centru de distribuție pentru gastronomi. Din fiecare dintre acestea vor fi selectați cam zece oameni ale căror povești sunt o sursă de inspirație. Până acum au ajuns în aproape jumătate dintre magazine.
„Prima prezentare și primele articole pe care le-am scris au fost despre magazinul nostru din Pantelimon. Am început cu acest magazin în ianuarie, pentru că ordinea pe care am stabilit-o a fost cea a deschiderilor de magazine (în ordinea calendaristică). Eu am început să lucrez la Selgros în 2000, voi împlini 16 ani de Selgros imediat și mare mi-a fost bucuria când, la sfârșitul prezentării, am stat de vorbă cu colegi pe care îi angajasem în urmă cu aproape 15 ani. Este o energie minunată să merg să vorbesc cu colegii mei despre ceea ce am construit împreună în tot acest timp”, mai spune Antoneta Galeș.
Ea precizează că vor continua să publice povești inspiraționale sub formă de articole anul acesta. De anul viitor doresc să îmbogățească platforma, deoarece sunt mulți angajați despre care merită să vorbească, încât va fi un proiect pe termen lung, și nu doar o inițiativă temporară.
"Există un nucleu mare de colegi, foarte stabil, în companie. Mulţi avem în spate ani în care «am crescut» odată cu dezvoltarea companiei. Am fost la o conferinţă în care vorbeam despre politica noastră de a promova oameni din interior, moment în care am fost întrebată dacă am exemple concrete. M-am bucurat foarte tare să declar că doi dintre directorii noştri de magazine au început prin a fi angajaţi ca lucrători comerciali", mai spune Antoneta Galeş.
Selgros are în prezent aproximativ 3.900 de angajați. De anul acesta compania își va relua expansiunea, va deschide la începutul verii primul magazin care va avea un format mai mic decât celelalte, adaptat orașelor cu 70–100 de mii de locuitori.