Cât de eficient este feedback-ul tău? Greşelile managerilor în evaluarea performanţei
De asemenea, există posibilitatea ca şi dumnoavoastră să aveţi proprii subordonaţi, ceea ce înseamnă cu sunteţi la rândul dumneavoastră manager, prin urmare posibil interesat de greşelile pe care le putem/puteţi face fără să vă daţi seama.
Articolul pe care l-am menţionat enumeră în deschidere câteva întrebări practice:
· Cât de receptivi sunt subordonaţii la criticile dumneavoastră?
· Feedback-ul oferit încureajează performanţa sau creează frustrare şi resemnare? Îmbunătăţeşte moralul angajaţilor?
· Feedback-ul îi ajută pe angajaţi să fie în acord cu obiectivele de business sau doar le distrage atenţia de la imaginea de ansamblu?
Într-un mediu ideal, feedback-ul îi ajută pe angajaţi să înţeleagă cauzele pentru care nu performează şi modul în care îşi pot îmbunătăţi performanţa. Altfel spus, feedback-ul ar trebui să contribuie la dezvoltarea carierei însă de multe ori se întâmplă exact invers.
Iată câteva motive (aşa cum sunt ele prezentate de HR Daily News) pentru care strategia dumneavoastră de feedback nu este tocmai perfectă, ducând în final la periclitarea relaţiei dumneavoastră cu echipa/angajaţii:
1. Îndulcirea feedback-ul negativ. Din dorinţa de a nu răni sentimentele angajaţilor, managerii au uneori tendinţa să minimizeze impactul feedback-ului negativ prin a nu spune lucrurilor pe nume. Astfel angajatul devine confuz, fără să aibă cunostinţă despre adevărata sa valoare/poziţie în organizaţie. În realitate nu îi facem nicio favoare prin ocolirea faptelor precise.
2. Ca mangeri, credem că avem dreptate pur şi simplu pentru că avem mai multă experienţă. De multe ori, managerii se folosesc de experienţa lor ca motivaţie supremă pentru a-i critica pe ceilalţi. Această mândrie (de multe ori transformată în sentiment de superioritate) se reflectă în modul în care oferă feedback. Ei cred că angajaţii trebuie să fie total de acord cu punctul lor de vedere, fără să ia în calcul experienţa şi know-how-ul fiecărui angajat.
3. Accent pe persoane şi nu pe fapte. Managerii au deseori tendinţa de a-şi judeca angajaţii în mod subiectiv…
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro.